Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt är sex i ett förhållande?


Ämnesstartare

Har själv inte haft ett förhållande så har ingen uppfattning men folk verkar tycka att det är en "big deal" som måste funka för att kunna vara ihop...(?)


   
Citera

det beror väl på vad man tycker/vill. men jag tycker att det är väldigt viktigt!


   
SvaraCitera
reben

vill nt min pojkvän ska tycka att jag är smutsig. sparar d för reproduktion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bror på om lesbisk,,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spelar ingen roll alls. man ska endast ha sex när man ska göra barn. detta står i biblen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

viktigare ön sju sån töntsiffra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nah beror på det  viktiga är ju att man trivs ihop ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helst aldrig


   
SvaraCitera
penja

tycker det är rätt viktigt! Känns som bra sex hör ihop med att känna varandra bra

T


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har funderat på det där och kommit fram till att jag inte riktigt har sex som krav. Men ett stort plus är det givetvis.


   
SvaraCitera
mynona

det beror väl på vem man har ett förhållande med och vad för slags förhållande det handlar om - monogamt eller inte. man anpassar sig till både sin och den andras personlighet, både ett förhållande med intentiv sexuell interaktion och ett där sex inte ingår är lika okej


   
SvaraCitera

Alltså jag skulle vilja säga att det är mycket individuellt. För vissa kanske sex är det som bygger upp förhållandet och att man kommer varandra närmre medan andra inte alls har den tanken och hoppar över det. Personligen tycker jag att det är ganska viktigt för att känna att man verkligen är ETT. Att man inte bara kommer varandra närmre fysiskt, utan psykiskt också! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för mig är det viktigt att ha sex med min partner. det är ett sätt att på ett intimt, mysigt och fint sätt få varandra att njuta och ge varandra kärlek. jag ser det som en akt av kärlek och ömhet. men vet att många ej håller med mig om just detta, tror att majoriteten ser sex som "bah' knölla" dvs typ endast för att komma, man kan då lika gärna bara onanera och den där kärleksbiten är irrelevant. men för MIG är det viktigt.


   
SvaraCitera
Kudhos

Jag tycker det är viktigt. Det är viktigt för mig att samma kemi finns även hos min partner när det kommer till sexlivet. Man är helt exposed och visar tillit och attraktion till sin partner när man har sex och är intima. Sen finns det olika sorters sex i förhållandet, men röda tråden ska densamma, att det är en sexuell kemi som tillhör partnerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte haft "förhållanden", men brukar få mycket bättre "connection" med dom jag har sex med. 


   
SvaraCitera