Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt är utseendet för er hos en potentiell partner?


Ämnesstartare

Vi har ju alla olika preferenser och tänker olika gällande relationer och potentiella partners.

Hur tänker ni kring utseendet - hur viktigt är det egentligen? Utveckla gärna!


Den här tråden är taggad med taggen "Plusmoderering" vilket innebär att vi kommer att moderera hårdare i syfte att skapa trevliga trådar med givande diskussioner och debatter. Utöver våra allmänna regler innebär detta följande, Tagg för trådar där ni vill ha extra moderering.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nu är jag kanske lite ytlig men 50-60% skulle jag nog säga Galen Men utseendet är inte avgörande såklart men det är lite viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Det är inte så viktigt, utan snarare en bonus.

För mig är det verkligen inte viktigt. Jag har sällan attraherats av människor som andra tycker ser bra ut, så jag tenderar nog att värdera personlighet mycket högre. Så länge personen är relativt fräsch, dvs. inte ser ut som ett monster, spelar det väldigt lite roll. 

Dessutom blir jag sällan genuint attraherad av någon innan jag tycker om deras personlighet. Liksom visst, jag kan uppskatta någons utseende, men jag skulle aldrig kunna känna "åh den här människan vill jag kyssa" om jag inte genuint diggar personligheten. Så det som avgör attraktionen är personligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Det är väldigt viktigt, men inte helt avgörande.

Väldigt bra formulering av min position.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om hon ser ut som Zendaya eller är Zendaya.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Jag har sällan attraherats av människor som andra tycker ser bra ut, så jag tenderar nog att värdera personlighet mycket högre.

Det är inte den ända slutsatsen man kan göra från den observationen. Du skulle ju inte säga att du tycker dom ser fula eller ofräscha ut?


   
SvaraCitera

Zymba: Jag har sällan attraherats av människor som andra tycker ser bra ut, så jag tenderar nog att värdera personlighet mycket högre.

är det så relevant vad andra tycker då? du kan ju tycka att en person är snygg, medan dina kompisar tycker att samma person är skitful, det betyder inte att utseende inte är viktigt för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Det är lika viktigt som personlighet, dvs. 50/50.

Ungefär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: du kan ju tycka att en person är snygg, medan dina kompisar tycker att samma person är skitful,

utseende är subjektivt.


   
SvaraCitera

Zymba: Det är väldigt viktigt, men inte helt avgörande

detta skulle jag säga. dock så ändras min uppfattning om människors utseende mycket beroende av hur de är som personer. finns personer jag första gången jag såg dem tyckte var snygga, men när jag lärt känna dem tycker är rätt fula pga de är sjukt osköna människor. på samma sätt kan jag uppfatta att människor blir snyggare när jag lärt känna dem och gillar dem.

jag skulle ju aldrig tycka att en person jag är kär i är ful, men sen finns det ju personer jag varit väldigt intresserad av/kär i men som jag såhär i efterhand inte tycker är särskilt snygga, en del är snarare rätt fula


   
SvaraCitera

Anura:

utseende är subjektivt.

hur man uppfattar ett utseende är subjektivt ja, det var det jag skrev...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Det är inte den ända slutsatsen man kan göra från den observationen. Du skulle ju inte säga att du tycker dom ser fula eller ofräscha ut?

Nej, men jag skulle inte säga att de är skitsnygga heller förrän jag genuint känner så, dvs. oftast efter att jag lärt känna dem ordentligt.

Blivande_japan:

är det så relevant vad andra tycker då? du kan ju tycka att en person är snygg, medan dina kompisar tycker att samma person är skitful, det betyder inte att utseende inte är viktigt för dig.

Ptja, där har du nog en poäng. Dock så blir jag som sagt inte attraherad av utseendet, det är inte det som är viktigt eftersom jag inte brukar tycka någon är "snygg" bara sådär, utan det krävs oftast att jag lär känna dem ordentligt innan jag kan betrakta dem som snygga. Jag brukar inte tycka att de är snygga innan jag är kär, om det förklarar det bättre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Nej, men jag skulle inte säga att de är skitsnygga heller förrän jag genuint känner så, dvs. oftast efter att jag lärt känna dem ordentligt.

Vadå, så ingen är snygg innan du har känslor för dom? Det känns så radikalt anorlunda från hur jag upplever saker. Kan inte människor vara snygga på samma sätt som en solnedgång kan vara vacker för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Vadå, så ingen är snygg innan du har känslor för dom? Det känns så radikalt anorlunda från hur jag upplever saker. Kan inte människor vara snygga på samma sätt som en solnedgång kan vara vacker för dig?

Jo, jag kan säga att Johnny Depp är snygg, men jag känner mig inte attraherad av honom. Att bedöma någonting som snyggt och att ge det en betydelse är väldigt olika saker. Det är klart att jag har en smak, men i ett samspel med andra människor har utseende väldigt liten betydelse för huruvida jag kan känna attraktion eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

Jo, jag kan säga att Johnny Depp är snygg, men jag känner mig inte attraherad av honom. Att bedöma någonting som snyggt och att ge det en betydelse är väldigt olika saker. Det är klart att jag har en smak, men i ett samspel med andra människor har utseende väldigt liten betydelse för huruvida jag kan känna attraktion eller ej.

Ah, men det är så också för mig. Det räcker inte att personen är snygg. 🙂


   
SvaraCitera