Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt är utseendet för er hos en potentiell partner?


Ämnesstartare

Så vad du egentligen frågar är om man blir attraherad enbart pågrund av utseende? Definitivt inte. Om man är snygg men ser tråkig ut så orka? 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Zymba: Det är inte så viktigt, utan snarare en bonus.

grundläggande acceptens är långt mycket viktigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har svårt att bli attraherad av tjejer som inte är snygga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:
Så vad du egentligen frågar är om man blir attraherad enbart pågrund av utseende? Definitivt inte. Om man är snygg men ser tråkig ut så orka? 

Nej, det är inte det jag frågar. Jag talade om för dig varför utseende är oviktigt för mig, eftersom det var det du ifrågasatte. Frågan är fortfarande hur viktigt utseendet är hos en potentiell partner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snygg = Ser bra ut.

fattar inte hur man inte kan tycka nån ser bra ut om man inte är kär i den? 

 jag tycker att leonardo di caprio är jävligt snygg (utseende) , men är inte det minsta attraherad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

50/50 var den bästa knappen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är underordnat personligheten för mig. En viss betydelse har det förstås - jag dras till personer jag finner söta - men inte så att det är avgörande på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

Nej, det är inte det jag frågar. Jag talade om för dig varför utseende är oviktigt för mig, eftersom det var det du ifrågasatte. Frågan är fortfarande hur viktigt utseendet är hos en potentiell partner.

så e de konstigt att jag är kär i Zendaya?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

så e de konstigt att jag är kär i Zendaya?

Det har jag inte påstått. Jag talar ju utifrån hur jag fungerar och resonerar, detta är som jag skrev i trådstarten individuellt då vi har olika preferenser och tänker olika.


   
SvaraCitera
mynona

Zymba: Det är lika viktigt som personlighet, dvs. 50/50

Det är klart att utseendet är viktigt i ett sammanhang som har med sex att göra, såvida man inte vill ha ett asexuellt förhållande är det förstås viktigt att man är utseendemässigt attraherad. I det här sammanhanget är det därför inte ytligt att tycka att utseende är viktigt. Men samtidigt är det inte ovanligt att man blir kär i personer som inte motsvarar ens utseendemässiga preferenser, så i kärlekssammanhang kan gränserna bli luddiga och flyta samman. Däremot: är någon snygg men har en dålig personlighet blir personen diskvalificerad, har den däremot ett attraktiv personlighet utan att vara snygg är det inte lika hopplöst. Nog för att man i båda fallen kan reformera den del man inte gillar, men men men det är lättare att fixa utseendet än insidan. Utseende är viktigare vid tillfällig sex än vid kärlek, men det ideala är nog att både utsidan och insidan är fin, därav låter 50/50 bäst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Det har jag inte påstått. Jag talar ju utifrån hur jag fungerar och resonerar, detta är som jag skrev i trådstarten individuellt då vi har olika preferenser och tänker olika.

ah ok. fast jag är kär i henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

ah ok. fast jag är kär i henne.

Jag har inte på något sätt försökt förneka det.


   
SvaraCitera
Kudhos

Zymba: Det är lika viktigt som personlighet, dvs. 50/50.

attraktion kommer från två håll. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Det är lika viktigt som personlighet, dvs. 50/50.

Fysisk attraktion känns rätt viktigt och där spelar utseendet sin roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Det är inte så viktigt, utan snarare en bonus.

det är givetvis viktigt för att fånga min uppmärksamhet (så länge jag inte lyckas få syn på någon tystlåten okontaktbar varelse i ett hörn), men det gör knappast någon uthärdlig att umgås med. därefter är personlighet och kompatibilitet allt. viktigast av allt är att man kan förstå varann språkligt och i idéer så att jag inte spenderar häften av samtalet med att avsluta meningar och fylla i vad den andra försökte säga. sådant är så osjyst.


   
SvaraCitera