Aviseringar
Rensa alla

Hur vill ni bli begravda?


har ej för avsikt att dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly:

Göteborgare gillar inte Stockholm så försök inte! Galen

Jag ska allt skapa fred mellan våra nationer i mitt liv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annars är det kul med begravning i kista som inte bryts ner och inte grävs ner. Tänk som Kar XII. Han finns ju i Riddarholmskyrkan och kan trehundra år efter sin död fortsätta att skrämma folk med sitt hål igenom huvudet:

Karl XII.jpg

dödsmasken.jpg


   
SvaraCitera
shelly

Gasolinerainbow:
Annars är det kul med begravning i kista som inte bryts ner och inte grävs ner. Tänk som Kar XII. Han finns ju i Riddarholmskyrkan och kan trehundra år efter sin död fortsätta att skrämma folk med sitt hål igenom huvudet:

Karl XII.jpg

dödsmasken.jpg

Han luktar nog fräsch! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly: Han luktar nog fräsch! 🙂

Kan tänka mig han luktar OK. Han är nog kruttorr vid det här laget. Fast jag tycker de kan spruta lite herrparfym på honom när de ändå besvärat sig att ta bort locket.

Är det någon som vet vad han dog av? Cancer kanske?


   
SvaraCitera
Paseo

fan jag vet inte

vill iaf inte ha en begravning i kyrkan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill bli strödd i havet för att då får jag se hela världen tillslut Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo: fan jag vet inte

vill iaf inte ha en begravning i kyrkan

Ja precis vad jag just snackar om. Som Karl XII. Han är begravd i Riddarholmskyrkan ja.


   
SvaraCitera
shelly

Gasolinerainbow:

Ja precis vad jag just snackar om. Som Karl XII. Han är begravd i Riddarholmskyrkan ja.

Hur kommer det sig att han har en sådan kista? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly: Hur kommer det sig att han har en sådan kista?

För att hans idol, Gustav II Adolf, bad att få bli begraven så och då ville Karl XII det också. Gustav II Adolf lyckades bland annat bränna ner halva Tyskland och skapa massa annan ordeda och elända av sällan skådat slag . Så mycket problem kunde inte Karl XII vålla världen under sina år så han vill liksom sola sig i glansen av sin föregångare tror jag.


   
SvaraCitera
Paseo

Gasolinerainbow:

Ja precis vad jag just snackar om. Som Karl XII. Han är begravd i Riddarholmskyrkan ja.

men jag sa INTE i kyrkan
eller fattade jag fel nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo: men jag sa INTE i kyrkan
eller fattade jag fel nu

Nej jag läste fel. Ser man. Jag var så uppe i mina egna drömmar att jag trodde du delade dem. De kanske kan knöla ner dig i en dagvattenbrunn i gatan.


   
SvaraCitera
Paseo

Gasolinerainbow: De kanske kan knöla ner dig i en dagvattenbrunn i gatan.

fast förutom kyrkan finns det väl finare ställen än detta alternativ Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig inte. Det får mina anhöriga bestämma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo: fast förutom kyrkan finns det väl finare ställen än detta alternativ Ledsen

Ja just det. Jag har inte funderat så mycket över den estetiska biten utan är mera praktisk.


   
SvaraCitera