Aviseringar
Rensa alla

Husby kravallerna!


tack. spännande att se.


   
SvaraCitera

Lounge: utan hos personerna som hyser avsky gentemot dem, de har ett tunnelseende som inte så lätt förändras.

Du tror inte det finns en anledning till att folk är fientligt inställda mot invandrare när de gång på gång beter sig som apor (vilket egentligen är en förolämpning mot apor)? Ju fler situationer som den i Husby desto ökat hat kommer att ske mot ALLA invandrare, även de som sköter sig och det är just därför som även många skötsamma invandrare röstar på SD, för att de ser att dagens oansvariga invandringspolitik har gått för långt och de vill inte förknippas med de som förpestar samhället genom att bränna bilar, kasta sten, misshandla etc etc.


   
SvaraCitera

Ganon:

Du tror inte det finns en anledning till att folk är fientligt inställda mot invandrare när de gång på gång beter sig som apor (vilket egentligen är en förolämpning mot apor)?

fan vad du är osympatisk.

är du på folkets eller snutkukarnas sida egentligen?


   
SvaraCitera

Lounge:

är
inte tillräckligt insatt i frågan men kan tänka mig att det rör sig om
missnöje ifrån ungdomarnas sida. hörde något om att det ev. rörde sig om
mannen som blev skjuten av polisen här i veckan då de handlade i
nödvärn (enligt dem). hur ska de annars bli hörda har du tänkt? kanske
enda sättet att få igenom en samhällsförändring ibland är upplopp

yep
ska handla om den 69åriga mannen som viftade runt med en machete och
således utgjorde en fara för sig själv och en annan kvinna i lägenheten.
Farbror blå sköt då mannen med 14 skott, och lät kroppen ligga kvar i 5
timmar efteråt. Vilket de ljög om, de sa att mannen omedelbart förts
till sjukhus men att hans liv inte gick att rädda. Det spreds runt om
bland folket och det var väll det som utlöste det hela, men det ligger
garanterat en massa annat skit bakom det också.

och att man kan
visa sitt missnöje på finare vis är väll förvisso jävligt sant, men är
inne på lounges spår, vem fan lyssnar på kidsen i förorten? Neh exakt,
ingen. Man måste ta i lite extra för att någon ska lyssna på vad man har
att säga. Så kravalla på! Jag älskar det som sagt. Det är dags för
sverige att vakna, man kan inte behandla folk som skit.


   
SvaraCitera
Lounge

Ganon:

Du tror inte det finns en anledning till att folk är fientligt inställda mot invandrare när de gång på gång beter sig som apor (vilket egentligen är en förolämpning mot apor)? Ju fler situationer som den i Husby desto ökat hat kommer att ske mot ALLA invandrare, även de som sköter sig och det är just därför som även många skötsamma invandrare röstar på SD, för att de ser att dagens oansvariga invandringspolitik har gått för långt och de vill inte förknippas med de som förpestar samhället genom att bränna bilar, kasta sten, misshandla etc etc.

Läs mitt inlägg igen.


   
SvaraCitera

df rqp: tack. spännande att se.

Expressen och Aftonbladet livesände förut. Trodde det skulle eskalera i går kväll, men vädret tycks ha satt stopp för det.


   
SvaraCitera

df rqp: är du på folkets eller snutkukarnas sida egentligen?

Polisens såklart. Har ingen sympati för folk som kommer hit och förstör. Vill de ha en massa kaos och förödelse kan de åka tillbaka till sina hemländer igen.


   
SvaraCitera
Lounge

Här är en lista över kravaller i Sverige som sträcker sig ända bak till 1800-talet:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_kravaller_i_Sverige

Och där räknas inte ens små upplopp in. Detta är ingen ny företeelse. Folk som ojar sig över vad som sker med Sverige och menar "nu måste det göras något!!! NU MSÅTE JAG RÖSTA PÅ SD" kan ta sig i röven.


   
SvaraCitera
Lounge

samhället har i stort sätt sett likadant ut de senaste 200 åren med oroligheter men anledningen till att folk tror att det sker mer förödande saker NU är av den enkla anledningen att vi inte levde DÅ


   
SvaraCitera

Lounge: Läs mitt inlägg igen.

Behöver inte läsa det igen. Flosklerna om "strukturell rasism", "socioekonomiska orsaker", "utanförskap", "diskriminering", "segregration" etc etc biter inte på mig.


   
SvaraCitera

Ganon:

Polisens såklart. Har ingen sympati för folk som kommer hit och förstör. Vill de ha en massa kaos och förödelse kan de åka tillbaka till sina hemländer igen.

mm folk som arbetar med systematiskt våld, och dessutom tar sig friheter att kränka folk verbalt i statens namn, är reko...

född igår eller?


   
SvaraCitera
Lounge

Ganon:

Behöver inte läsa det igen. Flosklerna om "strukturell rasism", "socioekonomiska orsaker", "utanförskap", "diskriminering", "segregration" etc etc biter inte på mig.

nähä, varför förväntar du dig då att jag ska hålla en "diskussion" med dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart poliserna kan vara rätt irriterad med massa ungar som inte fattar vad en avspärrningsband används till! lite synd att skylla på polisen, polisen gör ett bra jobb o tillför mycket, fråga mig, jag vet. Jag hör mycket glåpord mot poliser vrf tar du inte upp det, dinosaurie, istället för o copy>/pasta?

Flummiga ungar nuförtiden!


   
SvaraCitera

Lounge: Detta är ingen ny företeelse

Bilbränder var och varannan dag samt stenkastning mot polis och räddningstjänst är dock en ny förteelse.


   
SvaraCitera

Ganon:

Du tror inte det finns en anledning till att folk är
fientligt inställda mot invandrare när de gång på gång beter sig som
apor (vilket egentligen är en förolämpning mot apor)? Ju fler
situationer som den i Husby desto ökat hat kommer att ske mot ALLA
invandrare, även de som sköter sig och det är just därför som även många
skötsamma invandrare röstar på SD, för att de ser att dagens oansvariga
invandringspolitik har gått för långt och de vill inte förknippas med
de som förpestar samhället genom att bränna bilar, kasta sten,
misshandla etc etc.

att många skötsamma
invandrare röstar på SD e korrekt, och att det är vägen att gå håller
jag med om. Men man kan inte skylla på invandrarna ... shit som sagt
sveriges politik idag är helt jävla rubbad. Vi (dom ..) släpper in
invandrare för att sen bara dumpa dom på nån trött ort och inte bry sig
ett skit om dom. Dock är detta ingen direkt ny utveckling. Är i vilket fall som helst glad över den mediala uppmärksamheten höhöh


   
SvaraCitera