Aviseringar
Rensa alla

hush.com Hur säkert är det?


Ämnesstartare

Nuppineula:

Låt idioten tänka igenom frågan själv först?

Jag tror att massgrav facepalmade dig för att du missade ironin, å andra sidan kan det du ägnar dig åt nu vara ytterligare ironi. Sådant är alltid svårtolkat på Internet, men mitt inlägg om atomer och barrskot kan inte varit speciellt svårtolkat.

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var att jag inte hade någon lust att svara på aris inlägg. Han kunde istället skrivit hur han menade. Jag vet sen tidigare häng på det här forumet att han oftast söker efter att rätta folk och visa upp sin e-penis. Det är ett sätt att boosta självförtroendet. Ungefär som KID_IS_BACK också alltid körde med en dryg stil, där var det dock okej då killen verkade vara riktigt jävla intelligent det kan jag dock inte säga i det här fallet.

Trevlig fredag, nu är det dags att dra upp det här en nivå! [y]


   
SvaraCitera

kosmonaut:

Jag tror att massgrav facepalmade dig för att du missade ironin

Antingen så tror jag att jag ska se dig som dum eller dummare. För du verkade börja ganska så seriöst genom att säga:

kosmonaut:

Hushmail är i alla fall väldigt säkert hushmail-adresser emellan.

Var på aristoteles som inte fattar varför det är säkrare frågar:

aristoteles:

Säkert på vilket sätt?

Och då börjar du helt plötsligt att dryga dig utan anledning. Försök inte säga att du var ironisk med:

kosmonaut:

Hushmail är i alla fall väldigt säkert hushmail-adresser emellan.

För det känns lite väl svårt att tolka.


   
SvaraCitera

kosmonaut:

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var att jag inte hade någon lust att svara på aris inlägg.

Helt ärligt så är jag intresserad av vad som gör hushmail säkert, och vad du menar med "säkert". Nog för att jag inte alltid är så trevlig som jag borde vara, men jag är nog inte den ända som är intresserad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Helt ärligt så är jag intresserad av vad som gör hushmail säkert, och vad du menar med "säkert". Nog för att jag inte alltid är så trevlig som jag borde vara, men jag är nog inte den ända som är intresserad.

Nej, du har rätt. Nu var jag väldigt dryg också. 😉 Säkert går alltid att sätta fingret på vad det är för någonting. Det som är bra när man mailar inom hushmail är att det krypteras och att knäcka den krypteringen är ingen lätt nöt. Från en hushmail-adress till en hotmail-adress går det inte att kryptera t.ex. Om man inte använder sin hushmail-adress med sitt eget IP och har ett bra lösenord är det bättre då det inte blir lätt för någon mellanhand att ta upp innehållet (läs FRA) om det är intressant.

Därför är hushmail populärt bland droghandlare, grupper på warez-scenen och andra som värnar om sin anonymitet.


   
SvaraCitera

kosmonaut:

Därför är hushmail populärt bland droghandlare, grupper på warez-scenen och andra som värnar om sin anonymitet.

Aah ok, så alla mail mellan olika hush-mail-användare krypteras hårt?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera