Aviseringar
Rensa alla

Husrannsakan, Fråga!


Ämnesstartare

Tjenare alla Umare!

kollade runt lite på google och fick inte ett svar jag var nöjd med så nu frågar jag er!

Kan polisen ta och göra en husrannsakan pga ett samtal att man säljer narkotika och dom ända 'bevisen' är samtalet?
låt oss säga att det ända snubben är känd tidigare för hos polisen är att skjussa en brud på moppen utan hjälm när han var 15!

Vore kul med seriösa svar!

PS: jag ville ha seriösa svar inte några pappa mamma svar om hur dåligt det är med narkotika.

Tråden kan låsas eller tas bort, jag fick veta vad jag ville samt lite till! tack för dom seriösa svaren!


   
Citera
Ämnesetiketter

Det är ju olagligt med droger, så varför skulle de inte kunna göra en husrannsakan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad har rumpa (ända) med detta att göra? Nu vet snuten att du har knark hemma då du skriver det öppet här Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet de att du har knark så tar de dig. Håll inte på med sånt så slipper du att ha med dom att göra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag söker fortfarande ett svar. jag vet att narkotika är olagligt.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Ja det kan göras enbart på misstanke.


   
SvaraCitera

Svensk polis kan skaffa godkännande för husrannsakan i efterhand, särskilt vid narkotikabrott pga risken för att bevismaterialet förstörs innan de hinner dit. Det enda som krävs är misstanke om ett brott som kan ge fängelse. 

Har tyvärr ingen särskild källa att länka, har bara några bekanta som råkat ut för det. Inte mycket att göra åt dessvärre.


   
SvaraCitera

Polisen måste ha tillstånd att göra husrannsakan. Min enda erfarenhet är att jag har sett på the Wire, så ja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp en kontantkortstelefon och prata i den långt ifrån hemmet och dra ut simkortet och batteriet när du är klar Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Föreslår oreggat kontantkort och att samtalet äger rum några kilometer från din bpstadsplats så de ej kan identifiera eller triangulera. Skulle anta att de ej besitter röstigenkännings-teknik ännu, men för att vara på den säkra sidan rekommenderar jag även en bra equalizer som gör en soppa av alla frekvenser. 


   
SvaraCitera
Draug

Snuten gör som de vill, hur rätt eller fel de än kan ha för en polis gör ju "aldrig fel" sen får vi vanliga dödliga som inte bär en vidrig uniform anpassa oss efter det. Akta dig för att bli inlindad i deras nät, har de väl fått tag i dig en 1 gång så har de ögonen på dig sen. Du anar inte vilka fördomar polismakten har gentemot människor. Ett snedsteg i livet kan räcka och du är i princip livstidskriminell i deras ögon.


   
SvaraCitera