Aviseringar
Rensa alla

Huvudhår


Ämnesstartare

Vad är era favoritprodukter (schampo, balsam inpackning osv) till ert hår och vad har ni för hårkvalitet?

Jag är lite inne på redkens produkter, men de är dyra så jag nöjer mig med mataffärens utbud. Jag har ett numera tunt och ganska platt hår som jag om jag vore av en annan kaliber kanske skulle grina för. Peruk nästa kanske.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

 Head and shoulders, någonting. Det är allt. Hårkvalité, älskvärd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min hårkvalitet kan nog bäst beskrivas som katastrof för tillfället. Torrt, slitet, flottigt efter ett dygn. Svintotoppar. Har i princip gett upp. Oftast använder jag bara Barnängens volymschampo och -balsam men senaste gången köpte jag Fructis istället. Ska ta bild o visa vilket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20130717_100322_0.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har hört att det där dubbeldusch är fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller Doppel Dusch für Haut und Haar som varianten vi sålde på ÖoB hette.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

image_234.jpg

image_235.jpg

har blont hår för första gången på mer än fem år. det är hemskt slitet, värre än det någonsin varit, och mina naturliga vågor har försvunnit. jag tappar mycket hår. har alltid blivit berömd för min hårkvalitet, men nu är den för jävlig.


   
SvaraCitera

Aussie miracle moist schampo

Coop x-tras balsam / nettos "be well" balsam. 

Tressemmé naturals balsam

Franck provost expert repair (typ) balsam

Loreal inpackning i rosa burk

Har detta till mitt hår. Allt är bm-friendly. Har tjockt hår, tror Gud sparade hår du skulle haft och gav det till mig istället. Förlåt. Skandinaviskt tror jag man kallart. 


   
SvaraCitera

Har helt ok hår nu, såg tråkigt ut när jag hade 1-2 dm slitet längst ner men nu när det är borta ser det tjockt friskt och fylligt ut. Är en schampolös schamporeklam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
Aussie miracle moist schampo

Coop x-tras balsam / nettos "be well" balsam. 

Tressemmé naturals balsam

Franck provost expert repair (typ) balsam

Loreal inpackning i rosa burk

Har detta till mitt hår. Allt är bm-friendly. Har tjockt hår, tror Gud sparade hår du skulle haft och gav det till mig istället. Förlåt. Skandinaviskt tror jag man kallart. 

Inte tillverkat egna schampo någon gång? 


   
SvaraCitera

mrman:

Inte tillverkat egna schampo någon gång? 

Haha dra åt helveteeeeeeeeeee retsticka 🙁
Nix, men blandar i citron för att få bättre tvättbalsam, och kan tillsätta extra vårdande grejer till balsamer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

X-tra+balsam.jpg

tvättar enbart håret med vatten eller balsam och använder inga stylingprodukter. eftersom jag har slutat färga mitt hår har det blivit överflödigt med inpackningar, men kokosfett funkar bra på slitet hår. coop x-tras balsam ovan har den kortaste innehållsförteckningen jag läst på en hårprodukt och innehåller varken parabener eller silikon. (samt att det kostar typ tio kronor för en halvliter. tror att det är den avgörande faktorn.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tar det som finns, är osäker på min kvalité, men har väldigt platt hår. 🙁

När jag själv ska köpa går jag efter lukten. Rodnar


   
SvaraCitera
penja

Vet att dove har förvånansvärt bra schampo och balsam. De för slitet hår. Men jag brukar variera. Brukar inte heller tvätta håret med schampo så ofta, utan bara med balsam pga torrt hår. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Head & Shoulders - Har väldigt tjockt och luftigt hår, antar att det är "bra"? ;p


   
SvaraCitera