Aviseringar
Rensa alla

Huvudvärk Cilest28?


Ämnesstartare

Hej!
För några dagar sedan började jag är cilest 28. Jag tar dom vid kl 10 på morgonen. Ungefär 4 timmar senare brukar jag bli illamående och få en rejäl huvudvärk som ofast håller i sig hela dagen. Nu undrar jag om det kan ha med p-pillerna att göra eller om det är alldeles för tidigt att få biverkningar? Någon som reagerat liknande? Jag vet att man reagerar olika på p-piller men kan ändå vara intressant att veta.


   
Citera

ja det kan bero på pillerna, det är en ganska vanlig biverkning och den kan komma ganska direkt efter att du började ta dom.

brukar gå över dock, fast om det inte har gjort det efter 3 månader kanske du borde byta sort


   
SvaraCitera

^ korrekt

men mår du så dåligt att det påverkar ditt vardagsliv bör du nog inte vänta så länge med att gå tillbaka. Inte värt att må dåligt.


   
SvaraCitera

kan man bli helt moodswingy utav dem också
eller beror det kanske bara på mitt instabila liv.......?


   
SvaraCitera

Jag blev deprimerad utav dem, kunde börja gråta stup i kvarten och var ständigt nedstämd och hade en klump i magen utan någon större anledning. Sen bytade jag till p-ring och allt försvann på någon dag. Så skönt [smile] Men de kanske funkar för dig, men huvudvärk är vanligt av dem, särskilt de 3 första månaderna. Annars kan du ju ta dem innan du borstar tänderna, så hinner du sova bort huvudvärken ^^,


   
SvaraCitera

JOZFiN:

kan man bli helt moodswingy utav dem också
eller beror det kanske bara på mitt instabila liv.......?

ah
blev helt:
crazy
paningångest n shit


   
SvaraCitera