Aviseringar
Rensa alla

Huvudvärk i 1 vecka


Ämnesstartare

Hej . Senaste veckan har varit ett helvete.
Har haft ont i nacken, huvudet och i öronen i en vecka nu. När jag sväljer så känns det som om ett lock för öronen släpper (men jag har inget lock för öronen?) Även ryggont har förekommit.
Var hos läkaren och han hittade inget fel på öronen och så tog jag blodprov men jag var tydligen helt ok. Jag har ju inte haft feber. Så doktorn sa att jag skulle "gå hem och äta gott och leva väl" Blev så arg...
Någon som har en aning om vad detta kan vara? 😛
Får söka upp en annan vårdcentral känner jag


   
Citera
Ämnesstartare

Se det från ljusa sidan,- om du dör kan dina föräldrar stämma doktorn/sjukhuset på mycket pengar [cheers]

Nej då... Men har känt liknande en gång. (Dock inte huvudvärk då jag aldrig haft det) Men resten precis lika! Morsan sa att det var en förkylning/början till... Tror hon hade rätt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske är hypokondriker.

Sov mer och drick massor av vatten. Har det inte gått över på ännu en vecka så kontakta vårdcentralen igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du stressar väl och oroar dig, Chilla! [wink]

Jag fick stresshuvudvärk för ett tag sedan, det gjorde även ont i nacken och ut längs halsen..


   
SvaraCitera
cyber

Hur gammal är du?
Det finns en policy som säger att unga människor som uppsöker vårdcentral pga huvudvärk ska röntgas i magnetrönken. Detta då unga personer normalt inte ska ha huvudvärk i långa perioder. Din huvudverk kan ju bero på att du är spänd men kan lika gärna vara ett tecken på någonting värre. Jag skulle rekomendera dig till att ringa vårdcentralen och begära en magnetröntgning eller åtminstone be dem att överväga det då du haft huvudverken under en mycket lång tid.


   
SvaraCitera