Aviseringar
Rensa alla

Hyckleri bland trakasserier och förtryck.


Ämnesstartare

Har svårt att tro att folk har missat den så kallade #metoo-rörelsen. Denna rörelsen har startat diskussioner och debatter om just sexuella-trakasserier och förtryck på grund av ens kön.

Vad jag har sett som resultat av detta är ett fenomen, kvinnor, oftast i gymnasie-ålder blir "feminister" och säger sig kämpa för "allas" rättigheter. 

Sen ser man exakt samma tjejer sitta och lyssna på Amerikansk-ghettorapp som oftast består av sexualisering och objektifiering av kvinnor. 

Jag antog bara att det var min lilla håla till stad som hade dessa personer. Men efter att man festat i ett flertal andra städer märker man exakt samma sak. Denna grupp sätter på dessa förtryckande låtar på alla fester. 

Jag själv har inget problem med musiken då jag inte tar det allt för seriöst, men hur tänker alla dessa rättighetskämpar egentligen? Lite roligt hur mycket man kan hyckla.

xd


   
Citera

Mycket underligt Rullar ögonen


   
SvaraCitera

En liknelse är väl när man lovar sig själv något (t.ex ett nyårslöfte att man ska börja gymma och komma i form) men inte orkar att ta tag i det, som väldigt många har svårt med.

Det är lätt att säga en sak men att verkligen göra det är något helt annan.


   
SvaraCitera
shuna

Hur kommer det sig att du inte har något emot vad du kallar sexualisering och objektifiering av kvinnor och varför vill du att andra ska ha det?


   
SvaraCitera

Man får inte skriva sånt här på detta forum, det är icke PK.


   
SvaraCitera

Väldigt underligt att vilja lyssna på patriarkalt förtryckande musik och samtidigt klaga på allt patriarkalt förtryck, väldigt underligt! Vad är det de vill? Vill de ha patriarkal musik eller inget sådant? Det får en att fundera hur folk är funtade.


   
SvaraCitera

Hur kan feminism vara en kamp för "allas" rättigheter? Feminism är enligt definition en kamp för kvinnors rättigheter.


   
SvaraCitera

Hur kan feminism vara en kamp för "allas" rättigheter? Feminism är enligt definition en kamp för kvinnors rättigheter


   
SvaraCitera
time
 time

Att man är medveten om att det finns strukturer och förtryck innebär inte att man måste sluta ta del av allting i hela världen bara för att det är problematiskt. =) 


   
SvaraCitera

Det vore uppskattat om vänstertöntar slutade producera så mkt bra musik. Så resten av oss också kunde hålla oss till såna tramsprinciper.

Hjärta
Hjärta


   
SvaraCitera

Då hela vårt samhälle är uppbyggt av patriarkaliska strukturer kan ju kvinnor lika gärna isolera sig från omvärlden och stirra in i en vägg om dagarna, för varför existera i en värld som bara förtrycker dem?

Med andra ord, den logiken fungerar inte.


   
SvaraCitera