Aviseringar
Rensa alla

Hypokondrikertråden


Oroar mig och drömmer om att bli blind. Men nu ska mitt övertryck tydligen vara bättre så jag kanske inte behöver oroa mig nu???
Har sen ont i menisken ibland och fick rådet att köpa voltaren gel. Har inte köpt voltaren gel än.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Min käke hakar upp sig ibland, går ej att öppna käften ordentligt då. Jobbigt när man ska äta eller av annan anledning behöver kunna gapa. Fast det har börjat släppa lite nu, nu gör det ej så ont längre+knäpper mest.

Har fått föreslaget för mig att gå till en tandläkare eftersom det kanske är pga att jag biter ihop tänderna hårt när jag sover. Är det så kommer nog en bettskena på natten att hjälpa.

Har ej tagit kontakt med tandläkare. Tycker ej om dem. Borde göra det när jag fortfarande har gratis tandvård. Uhhhh.


   
SvaraCitera
Exner

Kviq:

nu gör det ej så ont längre+knäpper mest.

Kan ofta räcka med avslappningsövningar. Hittar tyvärr inga bilder, och inte bra om man gör dem fel. Det är dock mindre drastiskt än skena.


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

Blivande_japan:

nä har converese som vanligt

har kompisar med samma problem som dig. pga så platta skor.
Löses med inlägg i skorna, som gör att foten inte hamnar i fel läge vid nedtramp. Kan köpas på välsorterade butiker, och butiker med fotfetish. Provar bara ut de som passar dina fötter


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Exner:

Kan ofta räcka med avslappningsövningar. Hittar tyvärr inga bilder, och inte bra om man gör dem fel. Det är dock mindre drastiskt än skena.

hum, kanske värt att testa. är det speciella övningar eller fungerar vanlig avslappning?

Men det som är så konstigt, förut kom det hela tiden när jag var som mest avslappnad (typ precis innan jag skulle sova eller så), men efter att jag ignorerade smärtan vägrade det släppa på någon vecka. Men äääh, vet inte vad problemet är egentligen


   
SvaraCitera
Exner

Kviq:

hum, kanske värt att testa. är det speciella övningar eller fungerar vanlig avslappning?

Går i korthet ut på att pressa käken i ytterlägen, för att sedan slappna av den. Minskar spänningarna i hög grad.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Exner:

Går i korthet ut på att pressa käken i ytterlägen, för att sedan slappna av den. Minskar spänningarna i hög grad.

skall kolla upp detta, låter som om det kan hjälpa. danke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

hur länge varar det?man kan ju få sådär, väldigt korta stötar av smärta. har alltid antagit att det är nerver.

inte långt alls
har inte fått något idag så tror det gått över

Kviq:

Är det så kommer nog en bettskena på natten att hjälpa.

bettskenan förhindrar dig ju inte från att bita ihop, inte om du får en sådan jag har i varje fall, den gör ju bara så att inte tänderna skaver mot varandra typ.

dock kan det ju vara bra att skaffa en sådan i varje fall om det nu är så att du gnisslar/biter ihop tänderna när du sover. särskilt om du kan få en innan du fyller 20 så att du slipper betala massor för den


   
SvaraCitera
elinc

var livrädd för biverkningar av fästingvaccinet, då jag trodde mig kunna känna det innanför huden på nått vis.


   
SvaraCitera

har ont i ryggen
vad ska jag göra
tänk om jag dör


   
SvaraCitera

Kviq:

Min käke hakar upp sig ibland, går ej att öppna käften ordentligt då. Jobbigt när man ska äta eller av annan anledning behöver kunna gapa. Fast det har börjat släppa lite nu, nu gör det ej så ont längre+knäpper mest.

det hade jag också förut
fick det när jag var 15 att jag inte kunde öppna munnen och en gång på kvällen fastnade käken på ett konstigt sätt. men det lossnade. var jobbigt men nu är det bara att det knakar när jag öppnar munnen

finns många som har sånt om man söker i google


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

inte långt alls
har inte fått något idag så tror det gått över

[y]

hade ett förkylt litet barn i famnen i åtminstone en timme igår. barnbaciller smittar ju som vinterkräksjukan, alltså. om jag blir förkyld blir jag irriterad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAH har letat efter denna tråd

iaf: tror allt som kliar på mig är vägglössbett, men nä, det är bara eksem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror jag fått lunginflammation pga hostar massa, har feber+min sambo har lunginflammation [sad]

Dold text: hoppas detta endast är hypokondri


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Dold text

hoppas jag med D:
o hoppas din sambo blir bättre snart, fy vad jobbigt.


   
SvaraCitera