Aviseringar
Rensa alla

Hypokondrikertråden


Ämnesstartare

oatsreuvaue:

o hoppas din sambo blir bättre snart, fy vad jobbigt.

ah han är mkt bättre! han började jobba igen idag efter att ha varit hemma två veckor


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ah han är mkt bättre! han började jobba igen idag efter att ha varit hemma två veckor

Åh vad bra!


   
SvaraCitera

Tappat känseln i mina ben till och från sedan början av året eller så var det förra året det började, har inte så bra tidsuppfattning.

Störs inte speciellt mycket utav det förutom de gånger jag varit ute och t.ex. gått till en affär när man helt plötsligt tappar känseln i ena benet och ej känner att man landat med foten. Känns lite som att marken försvinner och man faller, så det blir att jag rycker till och ramlar ihop. Oftast är det mitt högra ben som det börjar i och känseln är bara borta i ett par sekunder men det räcker för att tappa balansen iaf.

Efteråt känns det ömt längs ryggen, fast det gör det nog alltid. Kan knappt gå rakt utan att det tar emot och gör lite ont och det är förmodligen pga all tid man "satt" framför datorn förr och låg i stolen [blush]

Vad kan det vara?

Har ofta oroat mig över att jag ska ha samma problem som en gammal tjejkompis som jag pratade med förr. Hon har tumörer längs ryggraden :S Men hon extrem smärta i ryggen och tappade känseln i flera minuter till timmar [sad]

Kan man tappa känseln i benen pga brist på något ämne? Eller en nerv som går i kläm på något sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

Tappat känseln i mina ben till och från sedan början av året eller så var det förra året det började, har inte så bra tidsuppfattning.

men usch vad obehagligt, det bprde du kolla upp! [sad]

Fasiken:

Eller en nerv som går i kläm på något sätt?

kan vara detta, men hade nog kollat upp det om jag var du för säkerhets skull


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men usch vad obehagligt, det bprde du kolla upp! [sad]

De vågar jag inte [cry]
Kanske inte är så farligt egentligen. Händer inte lika ofta som jag kanske fick det att låta som utan det är nog inte mer än några gånger i månaden, om ens det.

Blivande_japan:

kan vara detta

Vi kör på det [smile][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

De vågar jag inte

men tänk OM det är något farligt, då är det ju bättre att hitta det tidigt!!!! [sad]

Fasiken:

det är nog inte mer än några gånger i månaden, om ens det.

men det är ju jättemycket för en sån grej!!!!! [cry][cry]


   
SvaraCitera

jag har ont i magen.

jag når heller ingen framgång i mitt försök att använda mesråtta som münchhausen-proxy, eftersom inte en jävel bryr sig om snoriga nosar och avklippta tår.


   
SvaraCitera

Jag misstänkte för en tid sedan att jag var schizofren. Det var inte särskilt trevligt, men det har jag givit upp nu, som tur är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har haft en jävligt mystisk smärta i ena pekfingret, men det verkar ha gått över nu.

det kändes iaf som om det satt en sticka i fingret som trycktes djupare in när man vidrörde den, men när jag kollade fanns det ingenting. skitmystiskt. inte var fingerhelvetet svullet heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Confundus:

Jag misstänkte för en tid sedan att jag var schizofren. Det var inte särskilt trevligt, men det har jag givit upp nu, som tur är.

det låter som typiskt jobbig sjukdom att tro att man fått!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

det låter som typiskt jobbig sjukdom att tro att man fått!

Haha JA! problemet är ju också att man blir paranoid av att oroa sig för sådant, och då blir man ju ännu mer förvirrad, då paranoia i vissa fall kan vara tecken på schizofreni. hönan och ägget osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Confundus:

Haha JA! problemet är ju också att man blir paranoid av att oroa sig för sådant, och då blir man ju ännu mer förvirrad, då paranoia i vissa fall kan vara tecken på schizofreni. hönan och ägget osv...

haha låter typiskt onice [crazy]


   
SvaraCitera

OMG jag är inte ensam, ehheeh.

Jag har haft ont i magen i 4 månader och jag har tagit blodprov men doktorn har inte svarat och han skulle svarat i förra veckan. Tror dock att det är IBS för symtomen stämmer ganska bra och så. Men det är tyvärr SISTA diagnosen man kan få. Så ska få en kamera ner i halsen (kommer kväljas ihjäl xD) och en upp i arsle har de sagt iallfall. MMH mysigt värre!

Ibland får jag ångest utifall det skulle vara en sjukdom med dödlig utgång. Min mamma påstår att jag är knäpp. Men det är jag inte, right? [blush]


   
SvaraCitera

hjärn(hinne)inflammation är typ alltid på kartan samt sepsis och leukemi.


   
SvaraCitera

Jag kissar på mig Ledsen


   
SvaraCitera