Aviseringar
Rensa alla

Hyra bil under 21/25 år


Ämnesstartare

Hej alla,

jag är en Nederländsk kille och jag planerar att åka till Sverige nästa sommarn med några av mina vänner. Vi ska förmodligen flyga dit, men utan bil är man ingenstans i Sverige, så vi skulle gärna hyra en bil där. Tyvärr, nästan alla bilhyrbolag bara hyrar bilar till människor över 21 år, ibland även över 25 år. Vet nån om det finns bolag som också hyrar bilar till människor av 19 år? Det gör inget om prisen blir dyrare då.


   
Citera

nej. vet inte.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

du kan hyra min bil om du villl?


   
SvaraCitera

http://www.rent-a-wreck.se/
kanske.
De har olika från kontor till kontor så man får ringa och fråga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timetxu:

Vet nån om det finns bolag som också hyrar bilar till människor av 19 år? Det gör inget om prisen blir dyrare då.

Vad jag har tolkat det som så erbjuder hertz att man hyr en bil hos dem. Hämta den på plats A och lämna den på plats B(kostar lite extra jämfört med att hämta o lämna på samma ställe). Man måste anmäla sig i förväg. Jag var inne på deras hemisda: www.hertz.se och letade. Hittade inte så mycket information men jag har för mig att deras enda krav är att man har haft körkort i ett år. Sen om man är under 25 så är det högre självriskkostnader(om något händer) men inga extra kostnader för att hyra bilen.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

du kan hyra min bil om du villl?

Om du bor nära Skavsta flygplatsen och kan saknas den för 2 veckor i Juli... gärna 😉

Borgeus:

Hittade inte så mycket information men jag har för mig att deras enda krav är att man har haft körkort i ett år.

Nu kommer skämtet... jag ska ha min körkort precis ett år när vårt lov är förbi! När jag tittade på sajten av Statoil sa det faktiskt att alla får hyra bilen (berätte ingenting om hur länge man har kortet).:

För bilgruppen Liten kan man betala depositionen antingen kontant eller med kreditkort.

För bilgrupperna Ekonomi, Komfort, Business, Kombi Ekonomi, Kombi Mellan, Kombi Stor och Minibuss går det endast att betala med kreditkort.

För bilgrupperna Komfort, Business, Nyhet/Peugeot 407 StationWagon, Kombi Mellan, Kombi Stor och Minibuss är det även en åldersgräns på 20 år. Lokala avvikelser kan förekomma när det gäller vissa biltyper.
Statoil.se


   
SvaraCitera

det finns bussar [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah, läser just nu den här på sajten av Statoil:

Jag har precis tagit körkort, får jag hyra bil?

Ja, enligt våra ordinarie bestämmelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timetxu:

Nu kommer skämtet... jag ska ha min körkort precis ett år när vårt lov är förbi! När jag tittade på sajten av Statoil sa det faktiskt att alla får hyra bilen (berätte ingenting om hur länge man har kortet).:

och din kompis? Har han haft körkortet längre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

och din kompis? Har han haft körkortet längre?

Jag sedan 27 Juli och han fick det precis en månad senare, men det verkar att det gör inget hos Statoil. Ska skicka dom nog en mejl, för det fanns också speciella bestämmelser om man hyrar med utländskt körkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timetxu:

Jag sedan 27 Juli och han fick det precis en månad senare, men det verkar att det gör inget hos Statoil. Ska skicka dom nog en mejl, för det fanns också speciella bestämmelser om man hyrar med utländskt körkort.

gör det. Blir nog bäst så.


   
SvaraCitera

Timetxu:

Om du bor nära Skavsta flygplatsen och kan saknas den för 2 veckor i Juli... gärna 😉

aa,, bor precis där, 2500 spänn varje dag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner du nån som bor här? Köp isåfall en gammal besiktigad och skattad bil från blocket.se och ställ den på den personen så kan du betala honom. En okej bil kostar runt 3-5000 och du kan ju sälja den eller skrota den sen. Det kan bli billigare så och roligare om man har nåt bilintresse.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera