Aviseringar
Rensa alla

I den här tråden berättar vi om våra första kyssar


Ämnesstartare

Fast! Inte bara på det där vanliga sättet. Typ: "Jag var 14 och det var med min kusin", utan på ett mer djupsinnigt berättar:igt sätt. Vi beskriver hur det var och hur det kändes. Lägg tid på texten och formuleringarna. En längre text helt enkelt. Jag börjar själv föredömligt. 


   
Citera
Ämnesstartare

tumblr_lrtq4oSXYx1qg39ewo1_500.gif


   
SvaraCitera
Kudhos

Knekten: "Jag var 14 och det var med min kusin"

Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker inte skriva en lång text men det var banne mig fantastiskt 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En försommardag i 2an. Eftermiddag. Varmt och fuktigt. Under de senaste dagarna hade jag noterat hur den där söta tjejen i min klass som jag länge hade tittat på, hade följt mig med blicken. Någon gång hade hon stått med några andra tjejer i klassen och de alla hade tittat på mig, på henne och sedan fnittrat. Jag anade att någonting inte var som vanligt men jag vågade inte hoppas riktigt. Dagen blev förmiddag. Vardagsförmiddagarna som man som vanligt spenderade på fritids. Eftersom det var sent hade många barn redan gått hem och när klockan var strax innan fyra var det bara jag, den söta tjejen Moa och kanske ett eller två barn till. Jag upptäckte henne och såg hur hon tittade på mig. Jag tittade tillbaks och höll kvar blicken som om det var helt naturligt. Jag vågade trots att hon var så söt. Jag kände mod. Jag tittade på henne och log, hon log tillbaks det vackraste leendet jag sett och fjärillarna sprudlade i magen. Hon gick fram till mig och la hennes mun tätt intill mitt höra. Hon viskade att hon var kär i mig. Fjärilarna dansade i magen och jag kände hur mina kinder blev röda. Jag sa till henne att hon var väldigt söt och att jag minsann också var kär i henne. Hennes mjuka varma hand tog tag i min. Hon sa kom och drog med mig in på fritids avslappningsrum. Ljuset lyste in från det lilla fönstret och vi ställde oss mitt emot varandra och bara tittade på varandra.  Jag slogs av hur vacker hon var. En ängel med blåa ögon, solblekt hår och röda knder. Hon tog ett steg fram och hennes mun närmade sig min. Jag blundade, märkte hur pulsen var hög och tänkte att det är nu det händer. Det är nu jag flyger till himlen. Jag, mina fjärilar och Moa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var med en snäll umare för länge länge sedan. Historien kan någon annan hitta påMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Det var med en snäll umare för länge länge sedan. Historien kan någon annan hitta påMycket glad

l_3f31855778ce8f34ff414f63c2cc9788.gif

go on...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min berättelse ser ni några inlägg uppåt i skalan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tumblr_mrqco7HBcH1qadupho1_400.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var en jag raggade upp pga svartvit randig tröja

hans tunga var över hela mitt ansikte 

sen fick jag reda på att han var sdare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
var en jag raggade upp pga svartvit randig tröja

hans tunga var över hela mitt ansikte 

sen fick jag reda på att han var sdare

giphy.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:
Min berättelse ser ni några inlägg uppåt i skalan. 

anigif_enhanced-buzz-6141-1342465314-1.g


   
SvaraCitera
grisen

Var ihop med honom när jag var  12.
Pussar och kramar ingick men ingen kyss.
En dag skickade jag en kompis till honom för att säga att jag gör slut för han är för snäll.
Då kom han för att bevisa att han inte är det, tryckte mig mot väggen och kysste.
Han var blöt i käften och jag var helt övertygad om att jag kommer dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Återstår att se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dagis. 


   
SvaraCitera