Aviseringar
Rensa alla

i dont feel so good


Ämnesstartare

vad är det som är fel? låg och kollade på TV förut i en 2 timmar eller så och direkt när jag ställde mig upp och gick iväg för att göra nåt så började jag må illa. är snurrig och mår skitilla, känner mig typ spyfärdig. störande som fan. är fortfarande snurrig, har snurrat i 10 min nu.

[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Drick vatten och ut och ta lite luft


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Drick vatten och ut och ta lite luft

försökte dricka iste med massa is i för att kyla ner mig men är inte törstig. har mitt fönster asmycket öppet för att få luft men inte hjälpt än. vill inte gå ut direkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

försökte dricka iste med massa is i för att kyla ner mig men är inte törstig. har mitt fönster asmycket öppet för att få luft men inte hjälpt än. vill inte gå ut direkt

Lägg dig och vila då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Lägg dig och vila då

mmm tror faktiskt jag ska göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

godnatt alla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SÅÅV DÅÅÅ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du kräks samtidigt som du har yrsel ska du åka till akuten, iaf. Enligt sjukvårdsupplysningen!

Drick vatten och ät något om det var länge sen du gjorde så.
Låter som blodsockerfall eftersom du kom när du ställde dig upp, men det brukar väl knappast vara i 10 minuter. Eller det beror ju på hur snurrig du är nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har samma problem fast det händer mig jätteofta 🙁 Men brukar hjälpa att ligga ner ett tag, kanske sova lite, sedan resa sig upp SAKTA och dricka/äta något. Jag är dock sjuk så jag tar medicin för det, men det här är i alla fall en tillfällig lösning. Om det återkommer får du nog kolla upp det.


   
SvaraCitera

[sad] krya


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

SÅÅV DÅÅÅ

gjorde det men blev bara värre

[sad]

framtidstron lever:

Om du kräks samtidigt som du har yrsel ska du åka till akuten, iaf. Enligt sjukvårdsupplysningen!

jag kräktes faktiskt mitt i natten. somnade snurrig, vaknade snurrig och kräktes.

framtidstron lever:

Drick vatten och ät något om det var länge sen du gjorde så.
Låter som blodsockerfall eftersom du kom när du ställde dig upp, men det brukar väl knappast vara i 10 minuter. Eller det beror ju på hur snurrig du är nu.

var inte så snurrig att jag inte kunde stå upp men var rätt snurrig faktiskt. kunde liksom inte fokusera blicken på nåt för allt snurrade. gick inte att äta [sad] min mage mår inte så bra

Zymbaline:

Har samma problem fast det händer mig jätteofta 🙁 Men brukar hjälpa att ligga ner ett tag, kanske sova lite, sedan resa sig upp SAKTA och dricka/äta något. Jag är dock sjuk så jag tar medicin för det, men det här är i alla fall en tillfällig lösning. Om det återkommer får du nog kolla upp det.

oj det lät jobbigt

jo om det här forsätter så lär jag kolla upp det men tror inte det är nåt. händer mig typ 1 gång om året

oharielle:

krya

krya på mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens? [wink]


   
SvaraCitera

patrick bateman:

direkt när jag ställde mig upp

Lågt blodtryck, som vissa andra här rekommenderade så drick vatten. Inte någon läsk eller skit vatten. Tecken på att du har fått i dig för lite helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jag kräktes faktiskt mitt i natten. somnade snurrig, vaknade snurrig och kräktes.

Är du fortfarande snurrig? Då borde du iaf ringa till någon tant på sjukvårdsupplysningen och fråga om det kan vara något farligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Inte någon läsk eller skit vatten.

Är ju faktiskt bra att dricka någonting med socker i om man har blodsockerfall, fort ut i blodet ska det!

Har själv haft problem med jättejobbiga blodsockerfall, har vid vissa tillfällen svimmat och slagit mig ganska illa. [sad]


   
SvaraCitera