Aviseringar
Rensa alla

I er drömvärld: hur moderniseras undervisningen i svenska skolan?


Ämnesstartare

I går tänkte jag på hur skolan kunde bli bättre eftersom det varit en del trådar med skoltema nu. I min drömvärld skulle jag vilja gå i en skola som typ var som ett CSI-avsnitt med osynliga skärmar som dyker upp när man vill ha dem, lärare som är så sjukt taggade på sitt egna ämne, som själva har jobbat med dessa...men också regelbundna gästföreläsare i TEDx stil. Känns som allt halkar efter och håller kvar i något som var förr. Typ hur kan sexundervisningen inte låta som en kristen moralkaka precis landat på mitt bord...?  Gaah. 

Vad tycker ni? Är jag kräsen?


   
Citera

Jag tänker ju mer på hur man kan ta väck pressen för betyg, i regel just nu skulle jag påstå att betyg är mer värt än kunskap. Så ja, en skola där kunskap känns som belöning skulle väl varit något.


   
SvaraCitera

linus333:
Jag tänker ju mer på hur man kan ta väck pressen för betyg, i regel just nu skulle jag påstå att betyg är mer värt än kunskap. Så ja, en skola där kunskap känns som belöning skulle väl varit något.

Jag var fett glad över mina E'n, vad är det för press du talar om Skeptisk lite bortskämd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linus333:
Jag tänker ju mer på hur man kan ta väck pressen för betyg, i regel just nu skulle jag påstå att betyg är mer värt än kunskap. Så ja, en skola där kunskap känns som belöning skulle väl varit något.

Men precis, om kunskapen hade varit revolutionerande så hade man ju bara sugit till sig den, och nördat in sig av rätt orsaker... inte bara jobbat igenom skolan för att få bra betyg..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig Saves The Day:

Jag var fett glad över mina E'n, vad är det för press du talar om Skeptisk lite bortskämd?

Tycker bara att han lyfter att det är en betygshets i skolan, att det finns en känsla  av att inget annat än A räknas, behöver inte handla om att han är bortskämd.


   
SvaraCitera

J-___-J:

Tycker bara att han lyfter att det är en betygshets i skolan, att det finns en känsla  av att inget annat än A räknas, behöver inte handla om att han är bortskämd.

Du läser inte vad jag skriver, 


   
SvaraCitera

J-___-J:
Tycker bara att han lyfter att det är en betygshets i skolan, att det finns en känsla av att inget annat än A räknas, behöver inte handla om att han är bortskämd.

Du läser inte vad jag skriver, 


   
SvaraCitera

J-___-J:

Tycker bara att han lyfter att det är en betygshets i skolan, att det finns en känsla  av att inget annat än A räknas, behöver inte handla om att han är bortskämd.

Men för i helvete läs vad jag skriver 


   
SvaraCitera

J-___-J:

Tycker bara att han lyfter att det är en betygshets i skolan, att det finns en känsla  av att inget annat än A räknas, behöver inte handla om att han är bortskämd.

Man kan vara glad över sitt E att man överhuvudtaget fixade det, det finns det många som är bortsett ifrån bortskämda snorungar. En relativt onödig sak att satsa resurserna på


   
SvaraCitera

aaaaaaaaaaaaaaaaaaa


   
SvaraCitera

gör om den så att den blir som finska skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
gör om den så att den blir som finska skolan

Vad är bättre med finska skolan, är finsk och tycker det finns många nackdelar där med...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig Saves The Day:

Man kan vara glad över sitt E att man överhuvudtaget fixade det, det finns det många som är bortsett ifrån bortskämda snorungar. En relativt onödig sak att satsa resurserna på

Fattar inte vad bortskämd och vilja ha höga betyg + lära sig saker har och göra med varandra. Om man får bra betyg utan att göra något då är man bortskämd.  Det är klart att man ska vara nöjd med ett E, det är ju det vi menar... att hetsen ska försvinna


   
SvaraCitera

Anpassar den efter varje enskild elevs intresse och behov, inte lärares... Fast lärare som gör ett mycket bra jobb skall ha en högre lön, ser det som ganska självklart.  


   
SvaraCitera

Ge mig inspirerade lärare och kamrateffekter.


   
SvaraCitera