Aviseringar
Rensa alla

I knew it!!!!!!!!


Ämnesstartare

acadi:

De vill kriga.

M0get


   
SvaraCitera

Complicated:

M0get

Absolut inte. De är omogna människor som vill leka dataspel i verkligheten.

Jag blev nervös av att bo nära dem. Om de skulle patrullera runt i mitt bostadsområde skulle jag bli mycket glad om en flög i luften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nuke U.S.A[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intagningskraven är så vitt jag vet inte dom allra högsta i det landet. För dom som kunde följa upptrappningen av irak-kriget för många år sedan så kunde man se att flera av dem var lönnfeta och i allmänt klent fysiskt skick. Hade även kontakt med en amerikansk snubbe ett tag, han kom från fattig arbetarklassbakgrund och behövde stålar för att studera och tog värvningen i armén, han var diabetiker. Alla människor är långt ifrån i dugligt skick för att gå med i armén, och jag kan tänka mig att detta även gällr psykiskt.

Sedan finns det inte alltid garantier. Usa befinner sig krig, och har ockuperat mark i väldigt många år nu. Soldaterna som befinner sig där utsätts för en enorm mental belastning då dom aldrig riktigt kan slappna av. Ibland så kan det slå slint i den allra bäste i pressade situationer.

Sånt här förekommer i alla krig. Övergrepp mot lokalbefolkningen är mer regel än undantag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Att avsätta talibanerna var rätt, ingen tvekan om det, men det var ju knappast USA's motiv för att gå in i Afganistan.

Vad var deras motiv?

Complicated:

Har aldrig förstått hur vi ska kunna hjälpa ett land genom att skicka dit småpojkar med vapen i händerna.

Men herregud lilla vännen... Rötägg finns överallt, även här i Sverige. Du verkar ha väldigt svårt att skilja på enskilda individer och en yrkesgrupp. Att generellt påstå att amerikanska soldater är skjutglada småpojkar är nog det dummaste jag har hört.

För övrigt riskerar de här soldaterna dödsstraff, så du ska inte tro att USA inte ser allvarligt på det.

Complicated:

vet inte hur många artiklar jag läst om soldater som våldtagit barn och kvinnor i krigsdrabbade länder som t.ex Afghanistan.

Länka dessa "många artiklar".


   
SvaraCitera

Vidrigt att posera vid döda civila som om de hade fångat en stor fisk. [shake] Krig gör verkligen människor rubbade.

F.ö påminner det om ryssarnas behandling av civila tyskar under andra världskriget.

Nachac:

OF 5: Finns ju en anledning till att jänkarna borde sluta
existera.

Om det hade funnits en gilla-knapp så hade jag använt den vid ditt inlägg.


   
SvaraCitera

Vadå "Soldaterna riskerar att ställas inför krigsrätt för dödandet." Dom ska inte riskera att ställas inför krigsrätt, dom ska fanimej ställas inför krigsrätt! O dom ska avrättas!!


   
SvaraCitera

Marmoth:

Vad var deras motiv?

USAs motiv med att gå in i Afganistan var för att få tag i Osama bin laden som taliban regimen vägrade utlämna och som dom även skyddade och stödde genom att agera som en fristad för Al Qaida anhängare, då Taliban regimen vägrade detta så fick det USA att se rött och invadera.

Lethuc:

han kom från fattig arbetarklassbakgrund

Om jag inte minns fel så var det en stor debatt under Irak kriget i USA om att den amerikanska armen påstods exploatera människor som kom från en fattig bakgrund till att gå med i armen då dessa människor sällan har många andra alternativ i livet om dom i fortsättningen vill skaffa sig en utbildning samt ha ett jobb för stunden.


   
SvaraCitera

Jucka:

USAs motiv med att gå in i Afganistan var för att få tag i Osama bin laden som taliban regimen vägrade utlämna och som dom även skyddade och stödde genom att agera som en fristad för Al Qaida anhängare, då Taliban regimen vägrade detta så fick det USA att se rött och invadera.

Så du tror helt ärligt på att de invaderade ett land, hade ihjäl 110 000 civila och betalar nästan $ 200 000 000 000 per år för att hitta en person som de inte ens lyckades hitta? Det låter som den mest misslyckade gripandet någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

USAs motiv med att gå in i Afganistan var för att få tag i Osama bin laden

Tror inte det var detta som dazed_and_confused hade skrivit som motiv, dessvärre.

acadi:

Så du tror helt ärligt på att de invaderade ett land, hade ihjäl 110 000 civila och betalar nästan $ 200 000 000 000 per år för att hitta en person som de inte ens lyckades hitta?

Med tanke på USAs patriotiska och nationalistiska känsla så är det inte alls förvånande. Rör du USA så får du stå ditt kasst. Fråga japanerna och tyskarna.

Vad var motivet enligt dig? 🙂


   
SvaraCitera

acadi:

Så du tror helt ärligt på att de invaderade ett land, hade ihjäl 110 000 civila och betalar nästan $ 200 000 000 000 per år för att hitta en person som de inte ens lyckades hitta? Det låter som den mest misslyckade gripandet någonsin.

Det är med största sannolikhet det mest misslyckade försöket till att arrestera någon. Men efter 11 september så såg USA rött och ville få tag i dom skyldiga samt USAs befolkning krävde att dom skyldiga skulle ställas till svars och då Taliban regimen vägrade överlämna Osama bin Laden samt även valde att ge honom en fristad så valde USA att invadera Afganistan då dom ansåg att taliban regimen blev passiva medhjälpare till Al Qaida samt att dom inte längre gjorde som USA ville. Ser inte direkt något orimligt i hur USA agerade då opinionen i USA krävde hämnd för 11 september och Bush var inte sen med att utkräva det.


   
SvaraCitera

Jucka:

Ser inte direkt något orimligt i hur USA agerade då opinionen i USA krävde hämnd för 11 september och Bush var inte sen med att utkräva det.

Det är så USA alltid har fungerat, och så det kommer att fortsätta. Amerikaner vill ha hämnd, sen om det är fel person dom tar livet av får folket aldrig veta(och även om dom visste skulle dom inte bry sig, det är OPATRIOTISKT).


   
SvaraCitera

join993:

Det är så USA alltid har fungerat, och så det kommer att fortsätta. Amerikaner vill ha hämnd, sen om det är fel person dom tar livet av får folket aldrig veta(och även om dom visste skulle dom inte bry sig, det är OPATRIOTISKT).

USA är inte ensamma med att utkräva hämnd, majoriteten av alla stormakter i världen idag skulle med största sannolikhet agerat likadant som USA om 2000 utav deras invånare blir mördade i en terror attack.


   
SvaraCitera