Aviseringar
Rensa alla

I'm so damn bored I'm going blind, and loneliness has to suffice


Ämnesstartare

Jag har spenderat så jävla mycket tid med att se på när andra har roligt. Betrakta andras liv istället för att leva sitt eget. På nätet, i verkliga livet, med släkten, med kompisar (de få jag har). Folk frågar mig om jag vill följa med på saker och sen står jag där utanför gruppen och tittar på, alltid. Alltid. Ibland kan jag gå ifrån gruppen ifråga och bara sticka hem, och i stort sett ingen bryr sig. Är bara med närmsta familjen och ibland med vänner som jag inte är ett ensamt freak. Jag är så jävla trött på detta, inte minst för att det är så jävla LÅNGTRÅKIGT. Är så uttråkad, hela jävla tiden. Varje dag är bara nya 24 timmar att slå ihjäl.

Vill bara ha några nya vänner och nånting att göra. 
Är det nån som känner igen sig?


   
Citera
Ämnesetiketter

Green Daycitat Shockerad

I alla fall, ja, jag ser att andra har mer roligt än jag, men jag väljer att vara antisocial.

Din situation är inte så extrem. Jag umgås inte med någon över huvud taget! Mycket glad

>Jag är så jävla trött på detta, inte minst för att det är så jävla LÅNGTRÅKIGT. Är så uttråkad, hela jävla tiden. Varje dag är bara nya 24 timmar att slå ihjäl.

Är umgänge med andra det enda som du tycker är roligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä min situation är väl inte extrem, men det känns bara som att nånting saknas. Varje dag efter skolan, varje helg och varje lov är jag liksom bara ensam. Ligger i min säng och spelar på mobilen typ haha. Känns bara som om livet hade varit roligare om jag hade nån att vara med Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Jag känner detsamma men när jag vart med andra i större grupper har jag också gått hem och somnat. Det är det jag försöker ändra på lite nu och bli mer piggare genom att träna och ta en promenad i stan själv. Ett steg i taget, känner varje dag hur mycket jag klarar av och musklerna slappnas av men jag tänker på det allt för mycket. Träningen och det är inget kul, jag vill det ska flyta på utan att det ska kännas som en ny grej. Nu ska jag byta ställe igen så tillbaks på ruta ett fast med en starkare kropp. 


   
SvaraCitera

Svaret är helt enkelt att skaffa ett eget liv. Annars blir du bara deprimerad till slut. Skaffa någon hobby, gå med i någon klubb, fan vet jag men du måste hitta kompisar. Som bryr sig om dig alltså. Detta gör du endast genom att hitta dem med gemensamma intressen. Har du inga intressen är det bara att skaffa sig några (inte egentligen svårt), för annars lär du dö av att vara så uttråkad. Att skaffa umgänge måste inte vara det första du gör utan du vill som sagt få några intressen, saker som du gör på fritiden. Finns mycket sånt att hitta på nätet om du inte kommer på något själv, bara googla. 

Ja, jag känner igen mig, det är därför jag skriver det här. Det hjälpte mig.


   
SvaraCitera