Aviseringar
Rensa alla

I mataffären..


Många frågor.  Glad

Vad tänker ni på när ni går i mataffären? Det beror på om jag går in i affären hungrig.
Med vem går du med? Vanligtvis ensam.
Brukar du handla kläder? Vanligtvis inte i mataffären.
Tänker du på skyltarna, kan du vart allting står? I min lokala bybutik - JA. På stora stormarknaden - sådär.
Eller går du bara dit för och provsmaka ostar och korvar? Nej!
Brukar du prata med främlingar och vad kan det vara om? Brukar snacka med några ensamma unga tjejer. Vad vi snackar om är censur  Rodnar
Sparar du märkena när du har hittat en favorit eller kommer du ihåg det? Har hyfsat bra minne.
Känner personalen igen dig? I min lokala bybutik - JA. På stora stormarknaden - sådär.
Vad händer i mataffären.. ? På stormarknaden sista fredagen i månaden rena kaoset. Annars vanligtvis inte så mycket. 

Satisfied?  Mycket glad


   
SvaraCitera
Listus

moonchild_186:
brukar gå med min mamma typ en gång i veckan.

Det gör du bara på helgerna när du vill ha godis fyfan för dig 😉 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tomatmacka:

Ja, för ingenting skriker mer "kärlek" än när en främling i en Livsmedelsaffär vill ligga med dig.

Bättre kan du, "Macho"!

Tomatmackaaa. Jag har faktiskt sett den där bilden på Facebook 100 gånger i nån memes sida. Nu var det ingen memes men ett Youtube klipp med två tjejer som gjorde raggningsrepliker med varorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Listus:

Det gör du bara på helgerna när du vill ha godis fyfan för dig 😉 

Pappa säger hela tiden jag måste lära mig handla och jag var faktiskt inne förra veckan ica maxi och storhandlade till sommaren. Det var det bästa jag gjort men längtade hem och hade panik för jag visste inte om jag skulle komma tillbaka till mataffären nästa dag och fortsätta storhandlingen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Många frågor.  Glad

Vad tänker ni på när ni går i mataffären? Det beror på om jag går in i affären hungrig.
Med vem går du med? Vanligtvis ensam.
Brukar du handla kläder? Vanligtvis inte i mataffären.
Tänker du på skyltarna, kan du vart allting står? I min lokala bybutik - JA. På stora stormarknaden - sådär.
Eller går du bara dit för och provsmaka ostar och korvar? Nej!
Brukar du prata med främlingar och vad kan det vara om? Brukar snacka med några ensamma unga tjejer. Vad vi snackar om är censur  Rodnar
Sparar du märkena när du har hittat en favorit eller kommer du ihåg det? Har hyfsat bra minne.
Känner personalen igen dig? I min lokala bybutik - JA. På stora stormarknaden - sådär.
Vad händer i mataffären.. ? På stormarknaden sista fredagen i månaden rena kaoset. Annars vanligtvis inte så mycket. 

Satisfied?  Mycket glad

Nope. Vad står det bakom ****** ? Jag fick upp ordet granska filmer och böcker så är det ica maxi vid bokavdelningen du står? I was here. Jag provsmakar ibland om det är bröd, fudge och pepparkakor och sånt. Hur kan man inte provsmaka honung när man får det gratis. Vilken butik tycker du mest om? Om det var kaos, stod du still då? Hmpf Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag saknar när personalen skixkade mig till mataffären för då visste alla vart jag jobbade någonstans. Det kändes bra. Nu skulle dem stänga den butiken också, känns mindre bra. Fick vinkkompis i mataffären. När jag letade efter en vara som jag inte visste om det var djupfryst eller ej jag var ute efter var det en personal som inte heller visste om det och alla hjälptes åt. 

Den senaste gången när jag köpte såpbubblor var det ingen i personalen som hade sett deras såpbubblor. Händer alltid att jag får berätta för personalen om saker de inte kan så mycket om. Letade efter guanabana festis och personalen sa "finns de inte där så finns de inte" och skyndade snabbt iväg. Den billiga drycken var faktiskt god så inte alltid man ska gå efter de dyraste men de tar en tid och bli van. Ibland kommer jag inte på att jag saknar en vara flera veckor senare fast man tyckte den var äcklig i början. Som de laktos fria kakorna är mjölkchokladen antagligen nötkräm äcklig. Vem orkar läsa om man inte är intresserad av mat och saknar engelska böckerna "i mataffären finns"


   
SvaraCitera

Brukar nog i mitt huvud kalla alla som står ivägen för mig för ”jävla idiot” och sen tänker jag ”är jag klar nu?” Sen förekommer det ju att det är nån 65 plussare vid kassakön som ska krångla med kuponger eller försöka pruta på varorna så jag tänker ”men för i helvete”

Ja att handla mat är ofta ett stressmoment för mig


   
SvaraCitera

Knurra:
Brukar nog i mitt huvud kalla alla som står ivägen för mig för ”jävla idiot” och sen tänker jag ”är jag klar nu?” Sen förekommer det ju att det är nån 65 plussare vid kassakön som ska krångla med kuponger eller försöka pruta på varorna så jag tänker ”men för i helvete”

Ja att handla mat är ofta ett stressmoment för mig

samma


   
SvaraCitera
oneday

För mig är det inte stressigt, snarare underbart. Vi har snabbkassa med mobilen och jag vet vart allt jag brukar behöva ligger så det tar typ 5 minuter att springa in och ut


   
SvaraCitera

Eftersom det finns mängder med godsaker inne i en mataffär så tillhör just matbutiker en av mina favvobutiker. 


   
SvaraCitera

Super Macho:
Mataffären är den perfekta mötesplatsen för att på ett spontant sätt träffa nyktra kärlekshungrande ensamma tjejer som söker lite rajtan tajtan.  Mycket glad

godisbruden..jpg

Är tjejen medlem på UM? Hör av dig via PM så kanske vi kan shoppa godis ihop.  Mycket gladHjärta


   
SvaraCitera

trollkarlen - the magic man:

Är tjejen medlem på UM? Hör av dig via PM så kanske vi kan shoppa godis ihop.  Mycket gladHjärta

politisk realist?


   
SvaraCitera

youngvobb:

politisk realist?

Jag har faktiskt "lånat" min avatar/bild av "politisk realist" vilket du kan se på den här sidan:
http://politiskrealist.hyperphp.com/kulturberikare.html

Om det sedan är samma användare som varit medlem på UM och som nu är avstängd som har denna länkade sida och dessutom har över 15K inlägg på Flashback lär vi nog aldrig få reda på.   Mycket glad  Ryktena går att politisk realists pappa, morfar eller farfar är "polare" med Janne som startade och äger Flashback.


   
SvaraCitera

upprop > BRÄNN KORANEN:

Jag har faktiskt "lånat" min avatar/bild av "politisk realist" vilket du kan se på den här sidan:
http://politiskrealist.hyperphp.com/kulturberikare.html

Om det sedan är samma användare som varit medlem på UM och som nu är avstängd som har denna länkade sida och dessutom har över 15K inlägg på Flashback lär vi nog aldrig få reda på.   Mycket glad  Ryktena går att politisk realists pappa, morfar eller farfar är "polare" med Janne som startade och äger Flashback.

du är politisk realist, trollkarlen och upprop


   
SvaraCitera

att ha anknytning till flashback är ingen flex men ok


   
SvaraCitera