(det kanske det inte är men i detta fallet är det.
Synd förresten på rb..
Hade aldrig undvikit någon som verkar ledsen, särskilt inte om den verkar ledsen pga det jag gjort
Nyfiken på hur folk tänker och känner när de påstår att de njuter av att se någon annan lida. Har själv hört det från dem, "han älskar när du lider". Men varför? "Ingen tyckte om dig såsom jag tyckte om dig."
Undrade inte tillräckligt för att fråga, det enda jag sa var att han inte betett sig bra och att jag vill att han låter mig vara eftersom att det liv han valt inte verkar tillåta honom ha kontakt med mig, särskilt inte sådan kontakt han var ute efter.
Deras liv är så annorlunda jämfört med det liv vi lever
"Det som bekymrar mig är att många utav de äldre männen beter sig likadant. Skäms man inte för att stå emot otrohet när man själv är otrogen? Eller står de inte emot otrohet? Deras religion gör väl det?" Äsch, orkar knappt bry mig längre.
Borde nog faktiskt börja packa snart, så jag hinner få lite sömn också
Fan vilken tråkig natt, jag går och lägger mig för att filosofera.
Edinburgh: Inlägg om algoritmteori och matematik
Förlåt så jättemycket för sent svar! Om du vill lära dig mer, repetera eller öva dig i algoritmteori eller matematik, så vill jag gärna försöka hjälpa dig om du också vill detta!
Du behöver lyckligtvis inte kunna så mycket ren teori, utan det viktigaste är att du lär dig bedöma och jämföra algoritmers minnes- och tidskomplexiteter så att du kan välja algoritmer som är tillräckligt effektiva för dina syften.
Ett mycket djuplodande och utförligt referensverk i algoritmteori är den fenomenala bokserien "The art of computer programming" av Donald Knuth, som kan finnas i bibliotek eller på nätet, men angående kurser och övrigt studiematerial så vill jag gärna försöka återkomma så snart som möjligt i PM.
Uttrycket "A choose B" (på svenska ofta översatt till "A över B") är ett engelskt uttryck för binomialkoefficienten C(A,B)=A!/(B!(A−B)!), som speglar dess kombinatoriska innebörd "antalet olika sätt att välja B olika element bland A olika element utan hänsyn till ordning".
Binomialkoefficienter förekommer mycket ofta i algoritmteori, och om du vill beräkna dessa i ordning mycket minnessnålt och snabbt så kan du skriva på till exempel följande sätt i C och GMP.
/*#include <stdio.h>*/
#include <gmp.h>
int main(void){
const unsigned long a=100000,b=a/2,c=b+1;unsigned long d,e,f=0,g=1,h=0,i=1,j,k;mpz_t l[2][c],m;
for(d=0;d<=1;d++)for(e=0;e<=b;e++)mpz_init(l[d][e]);mpz_init(m);
/*printf("1\n1 1\n1 2 1\n");*/
for(d=0;d<=1;d++)mpz_set_ui(l[d][0],1);mpz_set_ui(m,2);
for(d=3;d<=a;d++){e=f;mpz_set_ui(l[e][1],d);f=1-f;if(e){mpz_mul(l[e][g],l[f][h],m);i++;}else{g++;h++;}j=0;for(k=2;k<=h;k++){j++;mpz_add(l[e][k],l[f][j],l[f][k]);}
/*for(j=0;j<=i;j++)gmp_printf("%Zu ",l[e][j]);for(j=h;j>=1;j--)gmp_printf("%Zu ",l[e][j]);gmp_printf("%Zu\n",l[e][0]);*/}
for(d=0;d<=1;d++)for(e=0;e<=b;e++)mpz_clear(l[d][e]);mpz_clear(m);
return 0;}
Jag ska försöka återkomma mycket strax i PM!
Sömn går åt helvete.
Kan dela med mig av min sömn, sovit uppåt tretton timmar de senaste dagarna, det räcker åt dig såväl som mig.
Nej men, hoppas att du kan sova snart såklart.
Nattis Bitter och UM
Har jamaicansk sömnmedicin så sover mest bort dygnen. Fungerar ok.
God morgon, 🙂
Verkar vara lite hårdare tag som gäller i Europaparlamentet 😀
Tänk på hjärtat, gubbe 🙁
Johan Carlsson:
Tänk vilken härlig känsla att få ligga naken på rygg i det fuktiga gräset och titta upp på en blek himmel och höra ljuden i från skogen och känna att man är ett med naturen
Typ som han från Outsiders?
AndersLkpg: Förlåt så jättemycket för sent svar! Om du vill lära dig mer, repetera eller öva dig i algoritmteori eller matematik, så vill jag gärna försöka hjälpa dig om du också vill detta!
Du är ju fantastisk.
AndersLkpg: angående kurser och övrigt studiematerial så vill jag gärna försöka återkomma så snart som möjligt i PM.
Hemskt gärna!
Lyckades haja A över B till slut. Eller åtminstone den praktiska tillämpningen. 🙂 Denna var lite av en ögonöppnare för min del:
PS: Typiskt matematiker att inte döpa sina variabler.
Typ nått sånt,,men syrran skulle väl trott att jag blivit helknäpp om jag gjorde det ,,men det hade säkert kännts mysigt att göra det
Hatar att snapchat går vidare till nästa persons story automatiskt