Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments

time
 time

Fun fact: blev chockerad när jag stötte på ordet matsäck i Sverige eftersom folk sa "massäck" medan det på mitt håll i Svenskfinland alltid sagts mat-säck, ergo en säck med mat. Fan säger ni massäck för?

SvaraCitera
time
 time

(Och våga inte ens ta upp Vadstena nu)

SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Imorgon ska vi i alla fall vara hurtiga och lite tantiga/farbroderliga ihop och gå någon av Linnéstigarna. En är på 16 km och en annan var på 6 och vi har i ärlighetens namn inte bestämt oss ännu, vi tänker bara packa en matsäck och se vad som känns najsast. Det är en frågerunda med längs vägen och så ska man svara på frågan med hjälp av ledtrådar i närheten och rätt svar ger en specifik siffra och ihoplagt blir det koordinater till en "hemlig skatt". Är halvsugen på att fuska och se vad det kan vara för något redan nu men ska kanske låta bli för det känns som att det kan bli ett rätt festligt äventyr. 

<33 100 poäng till detta

SvaraCitera
Ämnesstartare

Trött

SvaraCitera
Ämnesstartare

sieg oder heil

tumblr_nekobuc7d51t4kgqto1_250.gif

SvaraCitera

Hando:
Tror tyvärr jag måste byta till en annan stol än den jag köpte i torsdags. Rullar ögonen
Nog för denna är skön att sitta i, men saknar nackstöd vilket resulterar i trött och värkande nacke. Den förra hade inte heller nackstöd, men den hade djupare sittdyna så kunde glida tillbaka mer och få tillräckligt med nackstöd utan att ha skinkorna precis på kanten av dynan, vilket är lite obehagligt.
Kollade dock på mios köpvillkor, öppet köp gäller endast oanvända samt omonterade varor.
Fugde också. Ledsen

Enligt reglerna skall man väl få testa allting som man handlar på distans? Därmed har du nu testat din stol. Du har bara haft den i 2-3 dagar, det godkänner nog prövotiden.

SvaraCitera

Försökte kolla på clueless... aj gjorde faktiskt ont i mitt huvud på riktigt

SvaraCitera
PMR
 PMR

flygkärra:
Släkt var kass för övrigt!! det hela börjar med att en stel jävel TAR I HAND OCH SÄGER SITT NAMN!!! ja jo vi ses ju iaf ett par gånger per år vi behöver kanske inte överdriva. Sen var det jobbig hund där och folk tkr jag är för osocial och pratar för lite och när ska du börja övningsköra då? hur går det på gymnasiet? hur går det med *insert random sport* då? skulle inte du tycka att det vore kul va ?

näe

Uh, jobbigt. Kan tyvärr inte säga att det blir bättre. Snart kommer frågorna om man inte ska skaffa barn snart... Men att OJ, då måste man ju ha en partner och oj, denne måste man ju haft det stabilt med i några år! 

SvaraCitera
PMR
 PMR

Crysilis:

Enligt reglerna skall man väl få testa allting som man handlar på distans? Därmed har du nu testat din stol. Du har bara haft den i 2-3 dagar, det godkänner nog prövotiden.

Finns ingen sådan regel hehe. Men många har sådan för att locka kunder att köpa mer. "Äh, kan skicka tillbaka annars!" och glömmer de eller orkar ej Tumme upp

SvaraCitera
Hando

Crysilis:

Jag köpte den dock i butik så tror inte det gäller.Ledsen

Nåja, får ringa och prata med kundtjänsten. Då jag har kvar kvitto och originalförpackningen i gott skick och den är så lite använd kanske det kan gå ändå. Kanske kan gå till butikens fyndhörna om inte annat.

SvaraCitera
time
 time

PMR:

Uh, jobbigt. Kan tyvärr inte säga att det blir bättre. Snart kommer frågorna om man inte ska skaffa barn snart... Men att OJ, då måste man ju ha en partner och oj, denne måste man ju haft det stabilt med i några år! 

Min mamma är tvärtom. "SKAFFA INTE BARN ÄN VAD DU ÄN GÖR!!!" 

SvaraCitera
Hando

Har börjat känna nu det sista att det vore fint med en trädgård. Vet inte vart det kommit ifrån då jag aldrig varit intresserad av trädgårdar tidigare. 
Men suget finns ändå.

SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Freedom's just another word for nothing left to lose.

SvaraCitera

Mr. Ångest kom på besök igen. Börjar bli lite för ofta nu. 

SvaraCitera

PMR:

Finns ingen sådan regel hehe. Men många har sådan för att locka kunder att köpa mer. "Äh, kan skicka tillbaka annars!" och glömmer de eller orkar ej Tumme upp

Naaw. Det var inte igår jag såg PMR. Hej på dig!

Det är nog "Öppet Köp" du menar. Företagen måste inte erbjuda det men som du skriver så lockar det till att fler handlar och känner sig lite säkrare.

"Ångerrätten" är däremot en lag som appliceras på varor som handlats på distans.
Det är 14 dagars ångerrätt.
"Du har rätt att undersöka varan.
För att veta om du vill ha en vara måste du kunna undersöka den. Du får inte använda en vara eller hantera den på ett sätt som inte är nödvändigt."

Men ja, nu skrev Hando att det var i butik som han handlade den ^^ Då gäller det ändå inte!

SvaraCitera
latest comments