ska träffa människa och mysa och krama på den imorgon tror jag. orkar inte riktigt umgås med folk i veckorna så det blir nice
Jag är varm som en kamin, har öppnat fönstret. Hade varit mer effektivt om haft is att kyla ner mig med.
Vad hette hon den där snygga
anonym321123: Tickstart: Att samtliga [män som kallar sig för feminister] bara gömmer sig bakom en fasad av feminism för att på nåt vis dölja detta faktum [att de är våldtäktsmän etc] är väldigt osannolikt
DVS - vissa tror på riktigt att de är snälla människor när de egentligen är raka motsatsen
anonym321123: Vad är det du menar när du skriver att man "alltid ska utgå från individen"?
Att statistik hit och dit mellan skillnader emellan vita och svarta, korta och långa aldrig någonsin bör påverka enskilda individer. De kan bara rå över sig själva, det blir kollektiv bestraffning om de ska behöva ändra på sig bara för att dra ner snittet av nån arbiträr ytlighet för deras "grupp" som helhet. Det är en ohållbar utveckling.
anonym321123: Vad är det exakt som du kallar för "virtue signaling" som relaterar till #metoo?
Minns inte vad jag tänkte exakt då men nu spontant kommer jag tänka på vissa snubbar som iochmed #metoo gått ut och berättat om dåliga saker de gjort och liksom fått beröm för det? Inte av män då, utan av kvinnor. "Åh vad modig du är som vågar berätta" etc, hur kan det vara logiskt att få bra rep av att göra en sak som alla kollektivt fördömer?! Vi som aldrig tafsat på nån tjej då, vad får vi? "man ska inte få nåt för att man beter sig som en vettig människa", ja tack då då beter jag mig väl som en sunkig människa istället för det fungerar ju bevisligen bättre. Sånt ofantligt hyckleri.
Tickstart:
Minns inte vad jag tänkte exakt då men nu spontant kommer jag tänka på vissa snubbar som iochmed #metoo gått ut och berättat om dåliga saker de gjort och liksom fått beröm för det? Inte av män då, utan av kvinnor. "Åh vad modig du är som vågar berätta" etc, hur kan det vara logiskt att få bra rep av att göra en sak som alla kollektivt fördömer?! Vi som aldrig tafsat på nån tjej då, vad får vi? "man ska inte få nåt för att man beter sig som en vettig människa", ja tack då då beter jag mig väl som en sunkig människa istället för det fungerar ju bevisligen bättre. Sånt ofantligt hyckleri.
wow vi håller med varandra för första gången ngnsin
Åh victor tycker att vi går lite för fort. varför är jag så hila känslig för :/// ha en bra lördag alla
käns so att jag har blivit dumpad.. har dock inte det,
Tickstart: DVS - vissa tror på riktigt att de är snälla människor när de egentligen är raka motsatsen
Okej, men du tror som jag att de är i minoritet när det kommer till manliga feminister/"feminister" som begår sexuella brott? D.v.s. det finns inga belägg för att "så många manliga (genuina) feminister" är våldtäktsmän?
Tickstart: Att statistik hit och dit mellan skillnader emellan vita och svarta, korta och långa aldrig någonsin bör påverka enskilda individer. De kan bara rå över sig själva, det blir kollektiv bestraffning om de ska behöva ändra på sig bara för att dra ner snittet av nån arbiträr ytlighet för deras "grupp" som helhet.
Menar du att män bara kan rå över sitt eget individuella beteende, och att individer inte behöver ändra på sig för att dra ner genomsnittet beträffande mäns "arbiträra ytlighet" (fattar inte vad det betyder)?
Kan du omformulera så det blir lite enklare att förstå? Jag är inte helt säker på vad du menar
Tickstart: Minns inte vad jag tänkte exakt då men nu spontant kommer jag tänka på vissa snubbar som iochmed #metoo gått ut och berättat om dåliga saker de gjort och liksom fått beröm för det?
Öh, du kan säkert ha rätt om att detta händer, men är det något känt exempel du tänker på där män som "bytt sida" blivit sedda som bättre än de som aldrig begick några trakasserier?
Tickstart: då beter jag mig väl som en sunkig människa istället för det fungerar ju bevisligen bättre. Sånt ofantligt hyckleri.
Nja, personer man berömmer i det här scenariot är ju "konverterade". Det är som att berömma ex-nazister för att de slutat vara nazister, att de har hittat "rätt väg" så att säga
Usch vad jag avskyr Saudi. Hundar åt USA och ingenting annat.
är fett depp idag asså :/ bra att jag ska träffa en iorgon,
Jag sålde moppen idag. Då den funkar och jag inte använder den, då bättre att sälja den. Hann ta några rundor med moppen i veckan, gick lika bra nu som tidigare.
Flera som tittat på den har klagat på:
Att den inte har originallack (när jag köpte den då var den blå, lackades lila).
Den är trimmad (alla originaldelar följde med så kan återställa den om man vill).
Den har usb laddare (monterad på ett sätt som inte behövdes göra någon åverkan, med andra ord lätt att ta bort om vill de. Ville jag ha för att kunna ladda mobiler).
Har hittat mitt drömställe att bo på.
Bad Gastein. Skidort med mycket snö och höga berg.
Enligt prognosen ska det komma nästan 14 centimeter snö idag (söndag) och ytterligare nästan 5 centimeter imorgon. Hoho yeah.
Dessvärre är jag ATM totalt värdelös på skidor och pratar oerhört lite tyska. Har åkt längdskidor kanske 5 timmar fördelat på 2 tillfällen. Ramlade med typ 10 minuters intervaller.
Men ändå...Kolla bara!
Tänk att fira jul där.
De har najs billig gyros i Bad Gastein oxå. Absolut dugligt ställe att bo på
Sanning, släpp lös alla påhitt som tänkas kan