Tre timmar är så lite
Aziiima:
Ångest för att du har sovit länge? Jag gick upp sju idag.
För lite sömn och att livet generellt är i obalans atm! Sov du 3 timmar?
Aziiima:
Tråkigt att killen måste gå hem så tidigt. Saknar han redan allt ♥️
Det är så jobbigt att skiljas från pojkvänner även om det bara är minuter, timmar eller dagar 🙁 kommer inte se min på 5-6 dagar och började böla när vi sa hejdå igår
anonym321123: Jag har läst att det är personalen som gör HVB-hem dyrare än vanliga asylboenden och inte det faktum att de boende betraktas som under 18 år.
Som vuxen riskerar du alltså att hamna mitt i skogen i typ Härjedalen eller i en husvagn i nån skitkommun i skåne. Ett tag satte vi dem ju i tält. Som minderårig får du eget rum på ett hvb-hem där det t.o.m. anordnas aktiviteter o dylikt.
anonym321123: Vilken undersökning pratar du om nu?
Om man enbart valt de som man redan misstänker vara över 18 år så kan man inte dra slutsatsen att resultatet är representativt för ensamkommande som grupp, eller hur?
Rättsmedicinverkets månadsstatistik
10000 utav vadå? 60-nånting-tusen är med all sannolikhet myndiga. Detta handlar också bara om de som fått sin ålder uppskriven - det är alltså bara de mest uppenbara fallen. Finns det några tvivel så skriver man inte upp åldern.
Bara dessa utgör ju redan en stor andel av gruppen. Men exakt hur stor andel som ljuger är ju omöjligt att veta. Men hade man testat alla (vilket är det som borde vara praxis) och det visat sig att 80% var myndiga, så hade jag ärligt talat inte blivit förvånad.
anonym321123: Daniel Salehi, processledare på Migrationsverket sade att "den stora majoriteten hade visat sig vara under 18 år" om man testat alla som uppger sig vara ensamkommande. Vad är hans motiv att ljuga om detta?
Aaa verkligen jättesvårt att veta. Antagligen samma motiv som Rädda Barnens generalsekreterare när hon sa att det inte finns incitament att ljuga om sin ålder och att dessa män som låtsas vara barn bara är "råttan i pizzan" - ett påhitt. Jag misstänker att det är något som sker i samröre med Flat Earth Society. För det är enda stället man hittar samma nivå av tjockskallighet.
anonym321123: Vi har inte riktigt pratat om detta, men som jag förstått det så hade majoriteten av de som uppgav sig vara ensamkommande 2015-2017 fått stanna oavsett vilken ålder de angett.
Ja? drygt över 50% av de från Afghanistan får stanna. Uppger du att du är minderårig ökar denna chansen väsentligt.
arcelence:
Det är så jobbigt att skiljas från pojkvänner även om det bara är minuter, timmar eller dagar 🙁 kommer inte se min på 5-6 dagar och började böla när vi sa hejdå igår
Vet Håller med dig. Åh finns här vilket du vet
arcelence:
Vet sånt är så jobbigt. Men detta kommer du klara av!
Har idag satt upp en LED-stjärna i ett fönster. Som vanligt skippade jag foten och satte den uppåner och satte dit den med ståltråd i en krok som redan finns. Om skulle använda foten, då skulle nog katten ha ner den på golvet.
Har precis satt upp en ljusstake i bilen. Bättre sent än aldrig
Crysilis:
Tycker det är rätt så morsomt att min pappas faster som snart är 100 år gammal och som fortfarande kör bil blir sur och småskriker i trafiken åt tanter som inte kan köra bil ordentligt, men hon tänker inte på att hon själv är sådär trettio år äldre än dom men ändå är det dom som hon kallar för gamla tanter ^^
Och JA - det ÄR morsomt!
Såg Linnea Claeson i en stadiumreklam för ett tag sen och tänkte att det var fint att hon hittat nåt som passar henne - hon kastar ju boll och ser rätt bra ut liksom. Men ändå fortsätter hon häva ur sig tokigheter på Aftonbladet. Den senaste kanske mest tokig av dem alla. Och oj vilket svar på tal hon nu får. Hon känns heller inte som typen som tar kritik bra. Tror hon har det rätt jobbigt just nu å tycker rätt synd om henne. Pepp, styrkekramar och handhjärtan till dig Linnea, du fixart.
Varför ska antifeminister envisas med att fortsätta diskussioner som om inget hänt när de blivit motbevisade?
Jag har tittat på en lägenhet idag, en bostadsrätt som ska hyras ut andrahand. Det är en av Stockholms bästa lägen. Den ligger nära en tunnelbanestation. Riktigt fin bostad och modern, då den är nästan nyrenoverad. Intill finns garage och båtplats som ingår.
Vart ledig i 4 veckor och numera behöver jag gå upp 4.30 på morgonen.. Livet är tufft ibland.
Vem fan har en jäskorg hemma?