Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments

Inte Jung:

Hej

Hej! 
är det fler kvar här?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: Hej!
är det fler kvar här?

nepp, alla har dragit vidare

SvaraCitera

Ice:
Fuck rain. Ska vara massa snö nu. Såhär ser det ut i stan idag. Undrar när det blir vinter?

Stockholm 16 December 2017.png

Du kan få se ett foto utifrån mitt fönster så får du allt se hur en vinter ser ut om du vill. =S
Tycker du kan komma hit så får jag komma till dig. Byta.

SvaraCitera
mynona

Inte Jung:

nepp, alla har dragit vidare

nja inte alla. 

SvaraCitera
mynona

Hjärtlös:
verkar nästan inte vara någon kvar här som jag känner igen.. 2 stycken typ.. hmm

hej!

SvaraCitera

Carl Bildt i Washington Post:

39SwafM.jpg

Samtidigt i Sverige:
https://www.expressen.se/kvallsposten/gruppvaldtagna-kvinnan-utsatt-for-tortyrliknande-misshandel/
Dynamisk gruppvåldtäkt med inslag av kreativa tortyrmetoder utförd av ett gäng intressanta individer.

SvaraCitera
Ice
 Ice

Crysilis:

Du kan få se ett foto utifrån mitt fönster så får du allt se hur en vinter ser ut om du vill. =S
Tycker du kan komma hit så får jag komma till dig. Byta.

Byta storstan mot ett litet ställe, nja. :s Du kanske har det så lugnt hos dig att det är tyst utanför dig på natten, det skulle ta ett tag att vänja sig med de. Du kanske har stora djur som går utanför ditt fönster? De väsnas väl inte

SvaraCitera

Ice:

Byta storstan mot ett litet ställe, nja. :s Du kanske har det så lugnt hos dig att det är tyst utanför dig på natten, det skulle ta ett tag att vänja sig med de. Du kanske har stora djur som går utanför ditt fönster? De väsnas väl inte

Varför skulle jag bo på ett litet ställe för ^^
Skulle nog vara skönt ibland men väldigt ensamt och konstigt ändå, inget liv runtom.

SvaraCitera
Ice
 Ice

Crysilis:

Varför skulle jag bo på ett litet ställe för ^^
Skulle nog vara skönt ibland men väldigt ensamt och konstigt ändå, inget liv runtom.

Nu lyckades du snurra till de. :p Tar lite av de, du skrev:

Crysilis: Tycker du kan komma hit så får jag komma till dig. Byta.

Jag svarade på de:

Ice: Byta storstan mot ett litet ställe, nja. :s

Här trivs jag som fisken i vattnet, Tror nog inte att jag vill bo på något annat ställe i detta land. Om skulle flytta, då flyttar jag hem igen.

SvaraCitera

Ice:

Nu lyckades du snurra till de. :p Tar lite av de, du skrev:

Jag svarade på de:

Här trivs jag som fisken i vattnet, Tror nog inte att jag vill bo på något annat ställe i detta land. Om skulle flytta, då flyttar jag hem igen.

Tänkte att byta just så att du får snö och jag inte, vi verkar tycka olika om snö, här finns massor men inget snö hos dig, skulle vara passande att byta pga det ^^
Är uscha med snö, burr!

SvaraCitera

En iPad till föräldrarna som julklapp, är de okej tro ? Redan köpt skiten xd

SvaraCitera

Är det värt att söka till ett arbete som tar sådär 80 minuter att komma till och sedan 80 minuter att åka hem igen efter? Så mycket tid som försvinner, närmare tre timmar resa varje dag. Känns oerhört osmidigt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda: Vad menar du att detta säger oss?

Det var en mindre del av diskussionen, men att "ömmande omständigheter" inte bara handlar om människor med sjukdomar (som du skrev) utan även ensamkommande utan ordnat mottagande i hemlandet som inte riskerar t.ex. att bli barnsoldater.

Plejadisk Panda: Det är omöjligt att fastslå exakt vilken andel det handlar om.

Då missförstod jag dig.

Det här är inget argument (tänker bara högt nu), men andelen "alternativt skyddsbehövande" (där de flesta afghanska ensamkommande antagligen placerades) och "ömmande omständigheter"  bland ensamkommande var 69% år 2016. År 2017 var det också 69%.

Om vi antar att alla som hamnade i kategorin "alternativt skyddsbehövande" och "ömmande omständigheter" fick asyl för att de ansågs vara barn, och även att alla dessa i själva verket ljög om sin ålder (vilket vi inte har några bevis för), så blir den totala summan av folk som fick asyl via falska uppgifter om ålder 8178 personer 2016-2017.

SvaraCitera

anonym321123:

Det finns alltså fortfarande inga poänger eller slutsatser du vill komma fram till, har jag förstått dig rätt? Du bara tramsar för tramsandets skull?

SvaraCitera
Ice
 Ice

Crysilis:
Är det värt att söka till ett arbete som tar sådär 80 minuter att komma till och sedan 80 minuter att åka hem igen efter? Så mycket tid som försvinner, närmare tre timmar resa varje dag. Känns oerhört osmidigt.

Åker man bil då får en totaltid, slipper massa väntetider. Om minns rätt, då har du inte körkort. Åker man kollektivt, resan + väntetider = totaltid. När åker kollektivt då går åt en hel del tid till att vänta på buss/tåg, blir många timmar på ett år.

Om man kommer hem så sent att man knappt hinner göra något innan man ska sova, då kanske det inte är värt. Om får jobb en bit bort, då kan ju ha de jobbet ett tag medans man söker jobb som ligger närmare bostaden.

SvaraCitera
latest comments