Crysilis:
Är det värt att söka till ett arbete som tar sådär 80 minuter att komma till och sedan 80 minuter att åka hem igen efter? Så mycket tid som försvinner, närmare tre timmar resa varje dag. Känns oerhört osmidigt.
Jag skulle inte tycka att det var värt det. Alla är vi olika men 3 timmar resa varje dag låter inte så värst mysigt.
ska träffa min samtals kontakt idag. Är fett nervös. blöh åh kdofgbhfopsd så känner jg 🙁
Önska mig lycka till! :$
Åh CP 🙁
Jag saknar UM-Awards.
Plejadisk Panda: Det finns alltså fortfarande inga poänger eller slutsatser du vill komma fram till, har jag förstått dig rätt?
Det största problemet jag hade med din ursprungliga post var att jag tolkade dig som att du menade att det är bevisat att merparten av ensamkommande är vuxna. Detta baserat på "de testade 8000 som de misstänkte och de allra flesta var vuxna" och "de beter sig/ser ut som 18+".
Och nu har du ju skrivit att det inte är vad du tror (om jag fattat dig rätt). Det är mindre motiverat att fortsätta argumentera mot något som du inte egentligen tycker.
Vad du faktiskt verkar argumentera för ("de flesta ensamkommande borde ålderstestas" och "vi vet inte hur stor andel vuxna det handlar om") är inte alls lika korkade.
Asså det var ju du som började pladdra om huruvida majoriteten av ensamkommande barn fick asyl som skyddsbehövande eller för ömmande omständigheter. Vilket inte tycktes ha någon sorts relevans för någonting alls.
Att majoriteten skulle vara myndiga är fortfarande något jag skulle anse vara rimligt. Däremot är det ju inget som går att fastslå till 100%. Det enda man kan göra är ju att lista vad som tyder på det och vad som tyder på motsatsen, för att sedan väga dessa mot varandra.
Crysilis: Är uscha med snö, burr!
men nog är det fint med vinterlandskap utanför fönstret när det är julaftonskväll..?
mynona:
men nog är det fint med vinterlandskap utanför fönstret när det är julaftonskväll..?
Nja, okej då. Det kan väl få vara snöigt några dagar där runt då det skapar stämning men annars får det vara för min del. Ändå lite roligt att glädjas åt andra som älskar snö men snön får inte vara för länge! Är i och för sig helt okej att det snöar sålänge det inte lägger sig.
I mina tankar just nu, undra vilka som minns mig. Saknar mitt gamla konto.
Crysilis:
Nja, okej då. Det kan väl få vara snöigt några dagar där runt då det skapar stämning men annars får det vara för min del. Ändå lite roligt att glädjas åt andra som älskar snö men snön får inte vara för länge! Är i och för sig helt okej att det snöar sålänge det inte lägger sig.