Aviseringar
Rensa alla

I mina tankar just nu-tråden #2

latest comments

Ämnesstartare

Fingerprints:

Vart sändes denna debatt? 

http://www.svtplay.se/video/2295325/aktuellt/8-9-21-00

ca 19:10 minuter in i klippet

SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Ja, Romson var aggressiv. Men hade nog inte gjort det bättre själv får jag erkänna, Lööfs bullshit och fåniga leende provocerar mig sjukt mycket. Det är jävligt uppenbart att de inte är ett miljöparti om man tittar på vad de faktiskt gjort i riksdagen. De kan lova hur mycket som helst, men tittar man på de senaste åtta åren har de knappt investerat någonting. Det ÄR bråttom, vi MÅSTE investera och jag förstår Romsons frustration även om jag håller med om att hon bör sköta det bättre som politiker.

Fast ptja, jag gillar faktiskt glöd i debatter. Märks att det är val, åtminstone.

Jag håller med om att glöd är bra, oavsett partifärg, men jag känner mig inte imponerad av slutspurts-retorik av den typen. Miljön väntar inte, nej, vi måste göra ordentliga förändringar som som är djupt genomgående i hela samhällsvärlden. Vi måste leva, äta och andas grönt.  Det görs inte idag. Mer måste till. Lööfs attityd såg jag som välmenande och ganska: "jag vill ha en hyfsad debatt och försöker vara trevlig - come join me", men jag kan förstå hur det kan uppfattas annorlunda. Romson kan vara frustrerad, men som aspirerade minister kan hon inte reagera så om hon ska ge trovärdighet kring att kunna sköta jobbet ansvarsfullt och förnuftigt. Där gillar jag Fridolin mycket bättre. Han gör väldigt ofta ett reko intryck.

SvaraCitera
reben

Chibibbi:

Romson vs Lööf i Aktuellt på SVT 2. Avbröt titt som tätt, kom med personangrepp, var bullrig och lät ej motparten svara klart på frågor. Har inget för en sådan debatteknik. Vill höra vad de tycker, inte lyssna på ful retorik. Tumme ned

ah ska kolla

gillar inte romson

SvaraCitera
Ice
 Ice

Fingerprints:
Är det bara jag på UM som är tragisk nog att ha råkat fastna för PH?

Jag tittade på de förr, har lyckas ta mig ur PH-träsket.

SvaraCitera
Ice
 Ice

Borde ta hand om spindeln som bygger nät uppe i taklampan.

SvaraCitera
Ämnesstartare

helt plötsligt är man febrig igen efter att det sjukdomsstadiet passerat för några dagar sedan

SvaraCitera
Ämnesstartare

10620700_740883752633758_622702371612642

SvaraCitera
Ämnesstartare

Undra när glada liv1 börjar 

Ska man gå och vänta hand i hand med  ovissheten kan de faan kvittaaaa... 

jävel

SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns alldeles förjävla mycket bra musik

SvaraCitera
Ämnesstartare

Och tack till den svenska musikupphovsrättsmaffian som ser till att klassisk svensk musik försvinner totalt ur modern kultur

SvaraCitera

Har Gruvan omreggat sig? Black metal pessimismen är stadig i "Grovan"s inlägg här. Eller är jag helt fel ute?

För övrigt kan då inte jag sova ikväll. Fullmåne, har aldrig sovit bra då.

SvaraCitera
Ämnesstartare

ska nog kolla svamp nu i gryningstider

hälsa på fåren också

SvaraCitera

^
ut o leta toppisar!

SvaraCitera
Ämnesstartare

vill se electric wizard igen

SvaraCitera
Ämnesstartare