mynona: det är en fördom, ja, men är det rasism? finns det fördomar som inte har med rasism att göra? rasism är en fördom, men är alla fördomar rasistiska?
kanske inte. men det är konstigt ändå om man inte ställer såna frågor till svenskar och man sj anser sig vara fördomsfri och inte ser färg, men ändå ställer sådana frågor.
Anura:
kanske inte. men det är konstigt ändå om man inte ställer såna frågor till svenskar och man sj anser sig vara fördomsfri och inte ser färg, men ändå ställer sådana frågor.
om någon har en annan hudfärg än vad som är vanligast, och de som har en hudfärg som är ovanlig i ett land brukar vara antingen invandrare eller adoptivbarn, är det då rasism att fråga vilket det är?
jag kan hålla med om att det är fördomar, jadå. jag kan också hålla med om att det egentligen är en onödig och för privat fråga. men är det rasism?
mynona: jag kan hålla med om att det är fördomar, jadå. jag kan också hålla med om att det egentligen är en onödig och för privat fråga. men är det rasism?
nja.. men blir jobbigt när man skall anta saker om en; vilket är fördomar. man skall inte behöva fråga någon om man kan svenska eller ifall man är adopterad bara för att man kan svenska.
Anura:
nja.. men blir jobbigt när man skall anta saker om en; vilket är fördomar. man skall inte behöva fråga någon om man kan svenska eller ifall man är adopterad bara för att man kan svenska.
det är jobbigt, onödigt och fördomsfullt, ja. men är det rasism?
Ska bannemig börja hänga mer här igen. Trots att jag har kontakt med många utanför här så saknar jag hela grejen. Lite
24/7:
Ska bannemig börja hänga mer här igen. Trots att jag har kontakt med många utanför här så saknar jag hela grejen. Lite
mm flytta in i värmen nu
24/7:
Nästa år borde vi dricka öl!
Imorgon blir det operation få mina föräldrar att gå med på att jag ska få gå på sthlm pride..
Jag är jävligt rädd att bli avstängd någon gång :/
Vi gick o fikade idag, blev bjuden på en chai latte blir så himla lycklig av att vara med honom, och är alltid ledsen då vi skiljs åt
blir därför så rädd att förlora honom, men så är ju kärlek
gah
känner mig mindfucked