Forumet - I mina tankar just nu-tråden #2

I mina tankar just nu-tråden #2

2167607 71 206581

Spana också in:

Plejadisk Panda:
Ej hört något om ökade befogenheter kring posthantering. Gillar inte om sånt smygs in!! 
Äh, vem vet. Har inte orkat bekymra mig. Har rent mjöl i påsen så staten får gärna rektalexaminera mig (that's the reasoning right?).
Är mer skeptisk till att vi överhuvudtaget går ner war on drugs-vägen så hårt. Som sagt, vi i Sverige vill anamma alla USAs dåliga sidor utan att ta några av de goda.

Sveriges drogpolitik är ju så sjuk också. Vad heter den där anti-OD-drogen mot opioider, typ Naloxon? De ville ju förbjuda den i Sverige =D såå sjuk människosyn, och det kommer ifrån mig, en ond vit sverigedemokratsmansperson. De är knarkare DE SKA DÖÖÖ är verkligen Sveriges inställning.
Om jag fått bestämma skulle det ligga Naloxondoser spridda överallt, de kan rädda liv ffs. Ne, det handlar inte om liv för svenskarna. Det handlar om moral. Vi är så jävla puritanska, och samtidigt så jävla osäkra på oss själva att ingen får tro att vi är knarkare hur skulle det se ut! VI HAR INGA SÅNA PROBLEM HÄR ÄR ALLT BRA, CIRKULERA.

Och för de som argumenterar i stil med "ja men om man så lättvindigt kan bota sig själv om man överdoserar uppmuntrar det inte indirekt till droganvändande?"; mitt svar till det är (jag använder knivskarp logik som alltid):
1. Om man kan förhindra dödsfall så är droganvändande uppenbarligen inte lika stort problem längre. (därav åter till moralismen, det VERKLIGA motståndet mot droger, INTE att de påstår sig värna om livet)
2. Om någon springer över motorvägen och blir påkörd, ska vi då låta bli att skicka dit en ambulans för att det indirekt skulle uppmuntra folk att springa ut på vägbanor? Nej det skulle vi inte, bör vi inte samt GÖR vi inte.

Därav är deras argument dubbelt refuterat mha mina bevis på indifferens samt inre inkonsekvens.