Aviseringar
Rensa alla

I need help here


jespuhr:

Efter samhäll tänkte jag. Alltså, det är ju typ som högstadiet. Så jag måste ju gå universitet också. Det orkar jag inte.

fattar inte hur man kan tänka så. eller jag förstår att man kan vara skoltrött men folk borde inse att en högskoleutbildning är guld värd. vad ska du jobba som annars hade du tänkt? vilket jobb skule ge dig ngt tillbaka samtidigt en bra lön, ngt du kan växa i etc. som du inte behöver en universitetsutbildning till? dessutom hela tiden känna sig osäker på om man får behålla sitt jobb, kan lätt bli arbetslös och inte få ngt nytt, gå i personlig konkurs, må jävligt dåligt etc. sry, blir bara så upprörd när jag stöter på den inställningen [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

fattar inte hur man kan tänka så. eller jag förstår att man kan vara skoltrött men folk borde inse att en högskoleutbildning är guld värd

jo men, jag vet ju liksom inte vad jag vill arbeta med, fast typ resa och sånt verkar skojj. och polis kan jag ju glömma, även om det vore kul. jag är jävligt skoltrött, you have no idea. ska tänka igenom det här ordentligt nu, får se om jag byter eller inte. good luck to me. ~


   
SvaraCitera

jespuhr:

och polis kan jag ju glömma, även om det vore kul.

varför skulle du? om du vill bli det ska du satsa på det!

jespuhr:

jag är jävligt skoltrött

kanske beror på att du planerar dina studier dåligt? skolan är inte jobbig egentligen (och det kommer från mig och jag går på en ganska krävande skola jämfört med snittet). jag tror att om man bara ändrar sin inställning och tänker positivt, sätter upp mål osv kan man lätt komma över den skoltröttheten. du borde inte tänka att den kan hindra dig från att bli vad du vill. faktum är ju att allt sitter i huvudet, eller hur? dessutom kan jag lova dig at det blir mkt roligare om du ine ligger efter i arbetet hela tiden. plugga riktigt mkt nu och försök ligga ett steg före hela tiden. det är inte jobbigt alls, iom att du pluggar mkt en gång och sedan ligger du före och då kan du fortsätta i en normal takt och ändå ligga före. kommer kännas mkt bättre då, du slipper stress etc.

jespuhr:

jo men, jag vet ju liksom inte vad jag vill arbeta med, fast typ resa och sånt verkar skojj.

anledning till att hålla dörrarna öppna. du kan uppnå så mkt bara genom att skriva några mvg. det är så lite för så mkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

varför skulle du? om du vill bli det ska du satsa på det!

för att jag är inte deras favoritkille direkt.

soimpolite:

kanske beror på att du planerar dina studier dåligt

planera? jo. eller så kan det bero på att jag går på en astråkig linje.

soimpolite:

anledning till att hålla dörrarna öppna. du kan uppnå så mkt bara genom att skriva några mvg. det är så lite för så mkt.

sant.


   
SvaraCitera

jespuhr:

planera? jo. eller så kan det bero på att jag går på en astråkig linje.

byt då. och om du inte är intresserad av det du läser får du intala dig att du är det. det hjälper

jespuhr:

sant.

då så, ge inte upp nu då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

byt då.

just det den här tråden var om 😛

soimpolite:

då så, ge inte upp nu då

hah


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera