Aviseringar
Rensa alla

i need you now!


Ämnesstartare

elise999:

Det är ju upp till dig att bestämma. Om du känner att det kommer funka bra mellan er eller att ni kan fortsätta vara vänner även om hon nobbar dig är det ju inget problem att säga det. Men som sagt tar man en ganska stor risk om man inte vet säkert :/

Du kanske kan hinta lite om att du gillar henne mer än en vän, fråga om hon gillar nån osv. Då kan du kanske ta reda på om hon gillar dig med 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:

Det är ju upp till dig att bestämma. Om du känner att det kommer funka bra mellan er eller att ni kan fortsätta vara vänner även om hon nobbar dig är det ju inget problem att säga det. Men som sagt tar man en ganska stor risk om man inte vet säkert :/

Du kanske kan hinta lite om att du gillar henne mer än en vän, fråga om hon gillar nån osv. Då kan du kanske ta reda på om hon gillar dig med 

 har hintat lite, till exempel idag..H=hon, J= jag
J: Kram<3H;Puss, kram<3j;Puss<3 asså, hur ska jag klara.mig.utan dig o typ tre veckor?H; jag vet inte hur jag ska klara mig utan dig osså<3 saknar ju dig redan!
Hur tolkar man det här? Blir så förvirrad.


   
SvaraCitera

Bell: Vill också vara kär!

samma här! har en kompis som är head over heels för en kille i min klass (hon går i klassen under mig) och det hon utstrålar är så himla härligt! och så klär hon sig extra fint de dagarna hon vet att de kommer ses och pratar om hnm som om han vore himmeln på jorden och gaah, hon blir så lycklig bara över att få en kram eller ett hej av honom, avundas, är så sjukt sött <3 hoppas på att han snappat upp på henned intresse bara <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta kommer verkar weird, jag vet det men jag tycker du förtjänar att veta. Hade jag varit i ditt.ställe hade jag viljat veta det iaf.

Okej så har nu gått och varit frustrerad,osäker och olyckligt kär i tre månader. 

Du betyder otroligt mycket för mig och jag är kär i dig.

Men du är min bästa vänn. Och jag vill inte förstöra våran vänskap eller så, men vill samtidigt ha något mer. 

Jag förstår verkligen om du inte känner likadant, och om det är så.hoppas jag att det inte ska påverka våran vänskap. 

Kram<3 

Kan man skriva.nått sånt här?


   
SvaraCitera

En annan umare skapade en likadan tråd för ett tag sen.. Jobbigt i din sits asså.. Beror ju helt på om du vågar riskera eran vänskap om det inte går som du vill.. Det kan vara svårt för henne att vara vanlig vän med dig när hon vet att du är kär i henne.. Om hon inte vill inleda något förhållande alltså.. Men det är ju individuellt hur folk reagerar. Du känner henne bäst och vet bäst om hur hon reagerar i olika situationer.. Anpassa situationen efter hennes personlighet skulle jag säga.


   
SvaraCitera

elise999:
Detta kommer verkar weird, jag vet det men jag tycker du förtjänar att veta. Hade jag varit i ditt.ställe hade jag viljat veta det iaf.

Okej så har nu gått och varit frustrerad,osäker och olyckligt kär i tre månader. 

Du betyder otroligt mycket för mig och jag är kär i dig.

Men du är min bästa vänn. Och jag vill inte förstöra våran vänskap eller så, men vill samtidigt ha något mer. 

Jag förstår verkligen om du inte känner likadant, och om det är så.hoppas jag att det inte ska påverka våran vänskap. 

Kram<3 

Kan man skriva.nått sånt här?

Säg att du gillar henne lite bara..  Säg inte ordet kär, det är ett stort ord.  Och gör det klart för henne att du bara vill veta vad hon tycker om saken och att du kan acceptera om hon inte gillar dig lika mycket, och att ni kan fortsätta vara vänner.. Som jag skrev i inlägget ovan.. Om hon inte känner samma sak så kan hon ta avstånd ifrån dig om hon vet att du har stora känslor för henne, och hon kanske inte är din vän på exakt samma kärleksfulla sätt som hon varit förut.. däremot att hon gillar dig lite också så kan du avslöja lite mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elise999:

 har hintat lite, till exempel idag..H=hon, J= jag
J: Kram<3H;Puss, kram<3j;Puss<3 asså, hur ska jag klara.mig.utan dig o typ tre veckor?H; jag vet inte hur jag ska klara mig utan dig osså<3 saknar ju dig redan!
Hur tolkar man det här? Blir så förvirrad.

Det låter ju verkligen som o hon gillar dig ed ifall ho sa så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:

Det låter ju verkligen som o hon gillar dig ed ifall ho sa så...

Visst gör det?! Aja, jag har bestämt mig för att shut, det får bära Eller brista


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elise999: kan man skriva.nått sånt här?

Är det inte bättre att du pratar med henne? Även om det känns jobbigare så lämnar det mindre utrymme för felkommunikation, pinsam radiotystnad osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!:

Är det inte bättre att du pratar med henne? Även om det känns jobbigare så lämnar det mindre utrymme för felkommunikation, pinsam radiotystnad osv.

så är det.nog, men jag vet inte om jag har mod till det....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elise999:så är det.nog, men jag vet inte om jag har mod till det...

Det är läskigt, ja. Men tror att väntan efter att ha skickat in ett sms är jättejobbig, då är det bättre med direkt respons. 
Tänk dessutom vad fint om det visar sig att dina känslor är besvarade och ni kan börja pussas direkt istället för att behöva vänta till nästa gång ni ses! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!:

Det är läskigt, ja. Men tror att väntan efter att ha skickat in ett sms är jättejobbig, då är det bättre med direkt respons. 
Tänk dessutom vad fint om det visar sig att dina känslor är besvarade och ni kan börja pussas direkt istället för att behöva vänta till nästa gång ni ses! 

Jo... Hm.. Ska kanske vänta tills vi ses och göra det då... Låter.iaf tänkvärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den där smsdansen är ju jävligt spännande dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Den där smsdansen är ju jävligt spännande dock

Vad menar du nu? Känner mig en anning förvirrad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elise999:

Vad menar du nu? Känner mig en anning förvirrad.

Det är ganska spännnande del av den tidiga courtshipen när man skickar dom där inledande smsen och knappt vågar kika på svaret när telefonjäveln durrar till.


   
SvaraCitera