Aviseringar
Rensa alla

I princip första fyllan


KoerV
Ämnesstartare

Tja!

Skall på fest på lördag och det är typ första fyllan som kommer då, men "typ" menar jag att jag druckit förut, eller ja, tagit någon bärs med polarna på sommaren, men inget mer.

Så om vi utgår från att det är första gången, hur mycket bör man begränsa sig till ? Spritmässigt alltså?

Är 17 år, väger ca 100.

Tack!


   
Citera

Går inte att säga exakt. Om du skall dricka sprit så kan det vara en bra idé (om du vill vara ansvarfull) att det lugnt. Det kan ta en stund innan alkoholen går ut i blodet, speciellt om du väger lite mer, så ta det lugnt och känn efter. Drick lite i taget.


   
SvaraCitera

inget sprit, bara öl


   
SvaraCitera

KoerV:

Är 17 år, väger ca 100.

[censur]


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Mat och Dryck


   
SvaraCitera
KoerV
Ämnesstartare

Går i boxning, där av min vikt 😛 Tränar endel.


   
SvaraCitera

Se till att äta något ordentligt innan. Den första fyllan jag hade så hade jag käkat en macka och lite chips innan. Det resulterade att jag spenderade kvällen med huvudet i en toalettstol [love]


   
SvaraCitera

har ej haft första fylla, tror ej man behöver ha sånt


   
SvaraCitera

KoerV:

Går i boxning, där av min vikt 😛 Tränar endel.

HAr du mycket kroppsfett så tål du mer, men ta det gaska chill.

Drick öl och kanske en shot ibland.


   
SvaraCitera

Shotta ett par 6or tequila så blir det nog bra ska du se.


   
SvaraCitera

Bli inte full, det är livsfarligt! Men lycka till...


   
SvaraCitera

Finns ju många faktorer som spelar in, sett till hur packad du lär bli. Förslagsvis äter du nåt innan, man ska inte supa till på tom mage! Ja, och sen säger det ju sig själv att du kanske inte ska hetssvepa en halv flaska vodka i en klunk. Easy does it.


   
SvaraCitera

6 öl låter bra!


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

inget sprit, bara öl

Fast enligt mythbusters så blir man mer bakfull på öl [no-no]

Så drick sprit. En flaska eller så! Det är då det blir en kväll att minnas [bigcheers]

Eller ja... Det blir kul iaf, enligt fotografierna, filmerna och konstaplarna [party]


   
SvaraCitera

cidr påverkar mig, men jag väger lite + är liten


   
SvaraCitera