Aviseringar
Rensa alla

I vilka områden i Sverige finns det mest rasism?


Ämnesstartare

El Guaje:

Vad grundar du det på? Jag är delvis uppväxt i småland och bor i Skåne så jo jag har varit där. Rasismen är knappast stor där. Rasister finns väl lite överallt men det finns knappast nån stad i Sverige invandrare inte kan visa sig i utan att bli påhoppade.

Så hur är det med Småland då? Men det är svårt för invandrare som är svarta att bli vän med folk som har dessa värderingar. Som är tex SD:are.

El Guaje:

Nej tycker du det verkar så utanför flashback? Bara för att det på vissa ställen finns ett växande missnöje kring invandringspolitiken betyder det inte att alla som är skeptiska till den helt plötsligt hatar invandrare.

Det är väl så? Kanske inte hatar, men dem är väl väldigt främlingsfientliga mot dessa individer.


   
SvaraCitera
höna

El Guaje:

sluta oroa dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

El Guaje: sluta oroa dig

Det är väl enkelt att säga när man inte är svart och kan bli misshandldad.


   
SvaraCitera
höna

Anura:

Det är väl enkelt att säga när man inte är svart och kan bli misshandldad.

man kan ju bli misshandlad som vit också


   
SvaraCitera

Anura:

Så hur är det med Småland då? Men det är svårt för invandrare som är svarta att bli vän med folk som har dessa värderingar. Som är tex SD:are.

Att som invandrare bli vän med nån som faktiskt är rasist kan nog vara svårt ja! Men varför skulle du vilja bli vän med dem?

Tror nog att ganska få av dem som röstat på SD är rasister så är du en vettig och trevlig människa är det knappast svårare att bli vän med dem än med nån annan.

Anura:

Det är väl så? Kanske inte hatar, men dem är väl väldigt främlingsfientliga mot dessa individer.

Klart det finns sånt folk men som sagt, ganska få av dem som röstar på Sd är rasister och de flesta utav dem har säkerligen många invandrare i sin bekantskapskrets så de vet mycket väl att folk som är födda även utanför Sverige kan vara trevliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Tror nog att ganska få av dem som röstat på SD är rasister så är du en vettig och trevlig människa är det knappast svårare att bli vän med dem än med nån annan.

Dem är väl främlingsfientliga åtminstone. Vilket gör saken så mycket svårare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snackar vi skåprasism eller "lämna min gata"


   
SvaraCitera

Anura:

Dem är väl främlingsfientliga åtminstone. Vilket gör saken så mycket svårare.

Nej det behöver de inte nödvändigtvis vara. Som sagt sluta bekymra dig så. Går du omkring och tror att alla svenskar är rasister så är det inte konstigt om du råkar ut för problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men nu får du väl för fan ge dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

snackar vi skåprasism eller "lämna min gata"


   
SvaraCitera