Aviseringar
Rensa alla

I Vilken Ände?


Ämnesstartare

Buddah:

Jag har i ärlighetens namn inte testat något annat ;>

Tycker man hittar de bästa människorna på internet. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

jaha. jag fattade det inte som att du blev mobbad för ditt utseende om det var det du menade?

Jag fattade det som att DU tyckte att du ful och att du hade dåligt självkänsla/självförtroende. men jag kanske fattade helt fel då.

Jag tycker att jag är ful, vad jag menade mer var dock att min egen åsikt inte spelar någon egentlig roll. Eftersom det inte är jag som måste gilla mig själv ^^ Mobbad var jag när jag var LITEN, men det har nog ganska många blivit så. Har inte varit något problem annars.

lilasmet:

de övriga tipsen jag gav dig, de sa du inget om. jag som för en gångskull ansträngt mig för att vara seriös, otacksamma jävel[sad]

Ber om ursäkt och tackar ;> Fanns säker något användbart där ^^

// Den otacksamma jäveln ^_^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schizofrenutter:

Tycker man hittar de bästa människorna på internet. [party]

Jag mår dock inte bra av att bara sitta vid datorn, har jag kommit fram till =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Jag tycker att jag är ful, vad jag menade mer var dock att min egen åsikt inte spelar någon egentlig roll.

Jo, det spelar stor roll. kanske inte på ytan men undermedvetet så gör det de.

att vara säker på sig själv och att tycka om sig själv är en stor fördel socialt.

Buddah:

Eftersom det inte är jag som måste gilla mig själv

För att andra ska kunna gilla dig och för att du ska vara säker socialt så måste du gilla dig själv, iaf litegrann. åtminstone acceptera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

För att andra ska kunna gilla dig och för att du ska vara säker socialt så måste du gilla dig själv, iaf litegrann. åtminstone acceptera.

Jag har accepterat att jag är ful, duger det? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Jag har accepterat att jag är ful, duger det? :p

Nej, du undervärderar dig själv nu. Man behöver inte tycka att man själv är skitsnygg det kan räcka med att man ser sina unika drag och tycker om det man ser[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom att du är emot alkohol kan du börja knarka och få tjackvänner. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Nej, du undervärderar dig själv nu. Man behöver inte tycka att man själv är skitsnygg det kan räcka med att man ser sina unika drag och tycker om det man ser[wink]

Tack för hjälpen, men desvärre så kommer jag aldrig att kunna tycka så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tack för hjälpen, men desvärre så kommer jag aldrig att kunna tycka så.

inte med den inställningen nej, komigen nu. vill du ha ett shyst liv eller inte[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

inte med den inställningen nej, komigen nu. vill du ha ett shyst liv eller inte[smile]

Ja, och det kan jag få genom att ändra PÅ mig själv. Inte genom att ändra uppfattning om mig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Ja, och det kan jag få genom att ändra PÅ mig själv. Inte genom att ändra uppfattning om mig själv.

föreslår att du behåller dig själv och ändrar din uppfattning än tvärtom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Jag mår dock inte bra av att bara sitta vid datorn, har jag kommit fram till =/

Försök dra ner på det och gå ut och gå en liten runda varje dag? ;<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

föreslår att du behåller dig själv och ändrar din uppfattning än tvärtom

Att man skall vara bra som man är är bara rent skitsnack, Hollywood Fairytale film-skitsnack. Man får anpassa sig själv efter marknaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Att man skall vara bra som man är är bara rent skitsnack, Hollywood Fairytale film-skitsnack. Man får anpassa sig själv efter marknaden.

bra som man är är ju inte säkert, men man ska acceptera och tycka om sig själv och sedan får man väl anpassa sig lite efter omgivningen, men man måste börja någonstans - med att acceptera sig själv och bli mer utåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Så vad jag undrar är alltså HUR jag skall ändra på allt detta?

seriöst du måste ta tag i ditt liv.

börja med att gå promenader varje dag, som en liten start på det sociala livet , sedan gör du en makeover asså klipper håret, kanske färgar det?.. skaffar linser, köper nya kläder, då kommer du känna dig fräsh och förnyad och kanske känna dig snyggare? (man brukar oftast känna sig snyggare när man har fixat sig, iaf jag).. sen borde du skaffa kompisar innan du gör det börja meda att typ vara allmänt social me folk ute, tex när du är på dina promenader .. säg hej till en tant här o där,, öppna dörrar för tanter eller små barn.. det gör att du tränar på att bli lite mer social och mindre rädd för att vara en påträngande person, som en som står i vägen.. när du väl ska skaffa kompisar så är det bara att börja småprata med personer på skolan/jobbet och se om ni har likadana intressen och sedan klickar man och phuuf så har man en kompis 🙂


   
SvaraCitera