Aviseringar
Rensa alla

I vilken svensk stad är hemlösa som lyckligast?


Ämnesstartare

Lyckliga kanske var att ta i, men minst olyckliga?

Och varför tror ni som ni gör?

[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Ingen susning alls? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

göteborg kanse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

göteborg kanse

Varför tror du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför undrar du?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte också på Göteborg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

varför tror ni som ni gör?


   
SvaraCitera
kachin

Hade en debatt i skolan
min grupp skulle debattera om hur vi skulle få bort hemlösheten i vår stad.
Efter lite efterforskning visade det sig att det fanns 2 stycken hemlösa i staden. Men dessa var inte uteliggare utan bodde på olika platser, hos vänner osv men räknades "formellt" som hemlösa då de inte var skriva någonstans.
Så jag antar att den stad där hemlösa är "lyckligast" är i den stad där de inte har något hem men ändå där de kan sova i en säng om natten [crazy] o är fria från missbruk osv. Går ju inte att säga stad.. men någon mindre stad tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

där de inte har något hem men ändå där de kan sova i en säng om natten

Skall finnas sådana organisationer här och var som sysslar med denna sorts välgörenhet om jag inte kommer ihåg fel.. Frågan är vart man finner dessa, tycker att de större städerna borde ha där fler vistas.. I Sthlm har de åtminstone tunnelbanan.. Där nere har man ju sett hur de ligger med sina filtar, ser inte allt för obekvämt ut though, de slipper regn, snö och annat som stör sömn. [smile]


   
SvaraCitera
kachin

Ja, härbärgen menar du? Problemet är ju att dessa ofta är fulla och många får hitta andra ställen att sova på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, ne. tänker mig något helt gratis alternativ för oss som inte går på bidrag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I stockholm ser dom inte så glada ut, säger götet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

I stockholm ser dom inte så glada ut, säger götet

I gbg ser de gladare ut eller? Är det av egen erfarenhet du skriver detta, har du varit där och studerat dem noggrant? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var länge sedan jag var i Göteborg. Tiggarna i Stockholm har förstört livet för uteliggarna. Folk är inte lika givmilda längre som tidigare. Men göteborgare än ju alltid glada så drf röstar jag på Göteborg.


   
SvaraCitera
kachin

Förstår inte syftet med tråden, S3on?


   
SvaraCitera