Aviseringar
Rensa alla

I wanna know what love is...


dumpa dom först så slipper du bli ledsen =>


   
SvaraCitera

Att inte ha blivit älskad är otur, att inte kunna älska - det är olycka.
- Albert Camus


   
SvaraCitera
Paseo

Barbienele:

Nej, livet är bara tillfällen ... det finns bara nuet och inte öde.

Kärlek är gift.

[n] näe


   
SvaraCitera

Paseo:

[n] näe

Jopp varenda förhållande tar slut, om man nu inte lever på en öde ö och inte kan ta vägen någonstans.

tyvärr så är det så, att ha ett förhållande och att fästa sig är något som man vill ha men kommer varje gång bita dig i arslet och det ska man leva med... så patetiskt hade för mig att jag skulle hålla mig kvar vad som än händer... Me nope, nu är det bara att sätta på och lämna.. när jag behöver tröst har jag min kudde.


   
SvaraCitera
Paseo

Barbienele:

Jopp varenda förhållande tar slut, om man nu inte lever på en öde ö och inte kan ta vägen någonstans.

asså fan va negativ du låter. Så där kan man inte se på livet. Fast det får man, men man ska inte inspirera andra till att tycka så.


   
SvaraCitera

Barbienele:

Jopp varenda förhållande tar slut, om man nu inte lever på en öde ö och inte kan ta vägen någonstans.

Till döden skiljer oss åt gäller även på öde öar.


   
SvaraCitera

Paseo:

Så där kan man inte se på livet. Fast det får man, men man ska inte inspirera andra till att tycka så.

Nehe, hag jag fel eller? Säg mig har du hållt dig till en och samma person? kan redan svara det har du icke kommer du göra det? nej.

My dreams are her:

Till döden skiljer oss åt gäller även på öde öar.

näje! då hamnar man i paradiset HEHEHE. Ja men såklart.


   
SvaraCitera
Paseo

Barbienele:

Nehe, hag jag fel eller? Säg mig har du hållt dig till en och samma person? kan redan svara det har du icke kommer du göra det? nej.

det har inte något med saken att göra. men du får gärna vara negativ för min del alltså [y] men tänk så tråkigt livet skulle vara om ingen trodde på kärlek, om alla tyckte att kärlek var gift


   
SvaraCitera

Barbienele:

näje! då hamnar man i paradiset HEHEHE. Ja men såklart.

Ja Nangijala.


   
SvaraCitera

Paseo:

det har inte något med saken att göra. men du får gärna vara negativ för min del alltså [y] men tänk så tråkigt livet skulle vara om ingen trodde på kärlek, om alla tyckte att kärlek var gift

Jo du är en människa och du kan säga av dina egna erfarenheter vad du tror om verkligheten, om du seriöst tror man kan hålla sig till en och tills döden skiljer en åt så be my guest.
Om man tror på kärlek så är man förblindad av känslor och dumhet i mina ögon... men visst att ta droger och att hamna i kärlek är samma sak... ifall vi kunde se verkligheten i ögat då är det klart att livet blir så surt som det är just nu för mig..

Kanske blir det bättre och man hittar en ny kärlek men i min syn är det bara skit då det biter en i arslet ändå sedan ska du fixa en ny partner och samma visa, må bra sedan må uselt... sedan må bra och sedan må uselt... Patetiskt att byta partner som underkläder.

My dreams are her:

Ja Nangijala.

mhmmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill tro på att det finns evig kärlek som varar livet ut, men när ens syskon fann rätt väldigt tidigt och en annan fortfarande inte gjort det börjar det kännas jobbigt.. 🙁


   
SvaraCitera

Det är större sannolikhet att vinna högsta vinsten på en trisslott än vad det är att någonsin hitta s.k äkta kärlek tyvär... Själv så är jag nyss 18 fyllda och har aldrig lyckats träffat någon och jag helt enkelt "vet" inombords att om jag skulle göra det så skulle jag antagligen bara bli sårad, bedragen och utnyttjad. (välkommen till verkligheten) Så därav så har jag helt enkelt valt att förbli singel och leva i celibat för alltid. Det är helt klart mer värt att välja singellivet och få göra vad man vill och få ut så mycket som möjligt av livet än att kasta sig in i förhållanden som ändå är dömt att misslyckas i längden.
(Jag vet att jag har en riktigt pessimistisk syn på kärlek, men att vara pessimist innebär även att man är realist och inte lever med falska förhoppningar om tillvaron)


   
SvaraCitera

Mattias94:

Det är större sannolikhet att vinna högsta vinsten på en trisslott än vad det är att någonsin hitta s.k äkta kärlek tyvär

He speaks the truth!

Mattias94:

men att vara pessimist innebär även att man är realist och inte lever med falska förhoppningar om tillvaron

Amen to that!

Men vid senare ålder så tror jag att du vill ha barn då måste du förbinda dig, men hey otrohet är alltid nice!!!! ;Dddddddddddddddd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill tro på evig kärlek, som fortsätter där livet slutar, men sedan är frågan om det existerar eller icke..

Men det är jobbigt att se ens syskon träffa sina respektive i unga år och sedan se det hålla och en annan blir lämnad kvar..


   
SvaraCitera

Glad_kille:

Tror ni verkligen att det finns någon därute för var och en?

Nej, det finns massvis för var och en.
Ibland fungerar det, ibland inte.

Glad_kille:

Finns inga seriösa och ärliga människor kvar längre börjar jag tro.. 🙁

Ja, du finns ju. Jag antar att du ser dig själv som ärlig och seriös.
Samt alla andra som skapar likadana trådar i ämnet, samt alla andra som gräver ner sig i tonårsågren.
Det blir bättre. Det blir sämre.


   
SvaraCitera