Aviseringar
Rensa alla

IB programmets intagningsprov


Ämnesstartare

någon som vet nåt om intagninsprovet? jag har det på tordag och e sjukt nervös [cry] jag tror jag klarar engelska men matten.... gamla syon skrämmer mig asmkt när han säger att det e as svårt [shake]


   
Citera
Ämnesstartare

mm, är nog skitsvårt, ingen kommer klarat för dom vill inte ha elever på IB.

Chilla, har du ok betyg i övrigt borde det vara lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har 280 poäng, men e väldigt osäker på matten.... jag har ett högt VG, men jag tror att min lärare ger för snälla betyg för jag får typ G på alla proven. Jag känner as mkt press på mig för det e bara 24 elever som har sökt till IB programmet på hvitfeldska och det finns 63 platser + att min mamma inte kmr att bli särskilt glad, så om jag inte kommer in så kommer jag att känna mig total failad[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej jag går IB nu och intagningsproven är inte särskilt svåra och om du har 280 p så borde det vara helt lugnt [smile]

se till bara att göra gått ifrån dig på intervjun så behöver du inte oroa dig. Du kan också hitta exempel på hur matteprovet kan se ut på nätet så du är förberedd [cute]

Som sagt det svåra med IB är inte att komma in, utan att stanna kvar [no-no]

fråga gärna mer om du har lust [smile]


   
SvaraCitera

Tat lungt.

Ta en kitkat och chillaxa lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BFMVlove:

jag har ett högt VG, men jag tror att min lärare ger för snälla betyg för jag får typ G på alla proven.

Jävlar vad jag hatar dessa lärare alltså!! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag vet att i min klass så finns det många som inte alls är särskilt duktiga på matte som kom in och flera låg på kanske 240 p

Sedan så vet jag för ett faktum att det var svårare att komma in var jag går


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

btw vill jag gärna nämna att IB är awesomesauce [love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

btw vill jag gärna nämna att IB är awesomesauce

vad kul att du tycker det [smile] alla som jag har pratat med har ngt emot IB och typ hatar programmet av nån konstig anledning, men jag tkr att det verkar kul och det e särkert värt allt plugg när man kmr in på universitet i olika länder[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BFMVlove:

vad kul att du tycker det alla som jag har pratat med har ngt emot IB och typ hatar programmet av nån konstig anledning, men jag tkr att det verkar kul och det e särkert värt allt plugg när man kmr in på universitet i olika länder

visst du kommer bli slutkörd och det är verkligen svårt men värt det på så många lika nivåer!

IB klasser brukar ha en underbar sammanhållning som gör det kul att gå till skolan och träffa vänner. Men den bästa saken är att du lär dig så sjukt mycket och IB förbereder dig verkligen inför universitet men också för senare i livet på ett sätt som nästan inget annat gymnasieprogram erbjuder [smile]


   
SvaraCitera

BFMVlove:

Jag känner as mkt press på mig för det e bara 24 elever som har sökt till IB programmet på hvitfeldska och det finns 63 platser

Hur kan du då vara orolig? Om det finns fler platser än vad det finns sökande borde det väl vara omöjligt att inte komma in?[surprised]


   
SvaraCitera

Det är väl inte samma intagningsprov i alla Sveriges IB-skolor?

Har mitt prov den 18 mars.. och är skitnervös. 295 p meritpoäng, dock VG i matte :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jävlar vad jag hatar dessa lärare alltså!!

jag vet det e as jobbigt när man inte riktigt vet hur man ligger till i olika ämnen [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Hur kan du då vara orolig? Om det finns fler platser än vad det finns sökande borde det väl vara omöjligt att inte komma in?

om jag inte klarar provet kmr jag inte in iaf, man måste få godkänt på provet för att komma in. jag vet inte vad de har för G gräns men jag är ganska säker på att den e ganska hög...[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh jag kommer ihåg när jag $jälv var nervö$ inför detta [love]

men helt $eriö$t, ni kommer komma in.


   
SvaraCitera