Aviseringar
Rensa alla

IB programmets intagningsprov


Ämnesstartare

International:

Det är väl inte samma intagningsprov i alla Sveriges IB-skolor?
Jag hoppas att det är så för jag har ett prov på tisdag oxå... så om jag failar det imon så ksk jag klarar det på tisdag till den andra skolan [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BFMVlove:

jag vet inte vad de har för G gräns men jag är ganska säker på att den e ganska hög...

neeeejjj [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

neeeejjj

yeah! jag ksk kmr in även om jag failar matten då [cool] när du gjorde provet var algebra med då?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BFMVlove:

yeah! jag ksk kmr in även om jag failar matten då när du gjorde provet var algebra med då?

ja men bara det lätta$te, det är chill!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

ja men bara det lätta$te, det är chill!

okej då klarar jag mig nog tror jag [smile] men jag bryr mig inte så mkt om jag failar provet jag har imon för att det e mitt andrahandsval...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är IB?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BFMVlove:

jag vet det e as jobbigt när man inte riktigt vet hur man ligger till i olika ämnen [sad]

Det är jobbigt att lärare ger folk som inte förtjänar, fina betyg. Och när vi som tycker vi förtjänar dem, precis får godkänt.. [cry]

Känns som att vissa bjuder på sina kroppar.. [sad]


   
SvaraCitera

BFMVlove:

jag har det på tordag

Hur gick det? Vad kom det för frågor? Berätta allt! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

International:

Hur gick det? Vad kom det för frågor? Berätta allt! 🙂

Det var hemskt [sad] jag fatta ingenting på mattedeln det var en massa frågpr med svåra ord och uträkningar jag aldrig har gjort förut.... det var nån himla fråga om kokpunkten 200m upp i luften [confused] engelska delen var ganska lätt man skulle typ bara ringa in rätt svar och sånt... och skriva en text om en film. det svåraste på engelska delen var de ord man inte förstod... för mig gick det iaf åt helvete[n] jag vet inte vad de andra tyckte om provet för att de gick efter en timme av provtiden. känndes lite mobbat att sitta där nästan helt själv, men jag gjorde så gott jag kunde.


   
SvaraCitera

BFMVlove:

för mig gick det iaf åt helvete[n] jag vet inte vad de andra tyckte om provet för att de gick efter en timme av provtiden. känndes lite mobbat att sitta där nästan helt själv, men jag gjorde så gott jag kunde.

Var stolt över din prestation. Dock blev jag själv lite nervös då det börjar närma sig för mig... Vad var med i mattedelen (bråk, procent, ekvationer, algebra, potenser, multiplikation)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

International:

Vad var med i mattedelen (bråk, procent, ekvationer, algebra, potenser, multiplikation)?

Det var mest algebra och lite geometri... Men jag gjorde provet på Hvitfeldska igår och det gick mkt bättre, jag tror jag klarade det [bigsmile]
På hvitfeldskas matteprov var det typ allt.... Procent, algebra, lite geometri, multiplikation, man skulle förenkla bråk och ekvationer väldigt mkt oxå... men det var ganska lätt [smile]


   
SvaraCitera