Aviseringar
Rensa alla

Ibland gör människor roliga uttalanden [crazy]


Ämnesstartare

"Twilight är Harry Potter-stuk"

kan någon som läst boken tala om för denna envisa stofilen att det påståendet verkligen inte stämmer? och ni som inte läst den, liksom personen som kom med påståendet, behöver inte kommentera.

ÄNDRAT 2009-05-24 23:48


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hm, jag förstår inte riktigt liknelsen mellan Twilight och Harry Potter. Böckerna är inte lika.
Fast bägge serierna har ju sjukt fanatiska och galna fans, så likheten är kanske att "bägge böckerna fängslar ungdomar" osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Where Harry Potter ends Twilight begins.." säger en tjej jag känner. HATAR HENNE.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

"Where Harry Potter ends Twilight begins.." säger en tjej jag känner. HATAR HENNE.

hon har uppenbarligen inte läst boken. finns inga likheter mellan dem. om man bortser från "superkrafter" men de kommer inte fram itwilight förrän i breaking dawn. finns ingenting som känns fantasy med twilight. allting handlar om kärlek.

att edward är vampyr gestaltar den förbjudna kärleken. det som står i centrum med edward är ju trots allt att han är "perfekt". inte förrän i eclipse börjar det likna fantasy. men jag kände knappt av det då. däremot kan jag hålla med om att breaking dawn känns rätt fantasy. jag gillade inte den. många stunder jag kände "detta är så övernaturligt och trist" vilket jag alltid känner med fantasy.

twilight tetralogin är helt klart mer romance än fantasy, om man knappt kan räkna det till fantasy. jämför liksom med andra fantasyböcker.

Nintendo:

Hm, jag förstår inte riktigt liknelsen mellan Twilight och Harry Potter. Böckerna är inte lika.

håller med. och det är inte subjektivt. rent objektivt är de inte lika; det kan vem som helst som läst dem konstatera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

wall of text

engagerat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

engagerat

japp, mest för att förklara för personen som kom med påståendet. men han vägrar nog skriva när han inser att han har fel [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Twilight [y]
Harry Potter [n]

likheten är väl de övernaturliga inslagen samt att båda fått många fans, but that's it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man blir ju så glaa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

fanatiska och galna fans,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanko:

man blir ju så glaa!

ja, det är bra att vi är lyckliga [smile]

BasketCase:

Twilight [y]

exakt, harry potter är helt annorlunda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

ja, det är bra att vi är lyckliga

jaförfan [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanko:

jaförfan

happy couple forever [crazy][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Twilight är Harry Potter-stuk

Nintendo:

Hm, jag förstår inte riktigt liknelsen mellan Twilight och Harry Potter. Böckerna är inte lika.

Kan du greppa det nu vännen? Läs boken och uttala dig sedan. Du gör bort dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Kan du greppa det nu vännen? Läs boken och uttala dig sedan. Du gör bort dig.

Vännen, båda är fantasy, det är det som är likheten.. allt annat har du fantiserat ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Vännen, båda är fantasy, det är det som är likheten

Då säger man att det är fantasy och inte att den är i harry ptter stuket.

NEMO:

Du gör bort dig.


   
SvaraCitera