Aviseringar
Rensa alla

Icefrog + Valve = Sant <3


Ämnesstartare

Saxat från isgrodans blogg:

I have some really awesome news I'd like to share with you guys. I am now leading a team at Valve! I finally have all the resources needed to do some very exciting stuff that you guys will love. I look forward to revealing more specific details when the time is right.

My goal and top priority in the future is to solve the surrounding issues that affect the DotA experience in order to allow it to reach new heights. Addressing these issues will enable us to further enjoy aspects of DotA such as the gameplay, mechanics, and in-game feel that currently work well and ought to be maintained. As I've said many times in the past and especially after today's developments, I am very excited about DotA's future!

Det här kan vara exakt det som Dota behöver för att fortfarande vara tveklöst bättre än sina kloner HoN och LoL.
Jag håller iofs fortfarande Dota bättre, förutom interfacen, givetvis. Wc3 UI samt battle.net är rena skämten idag. Men åh, det här kan bli så bra [love]

Image


   
Citera

Budolicious:

Jag håller iofs fortfarande DOTA bättre

Håller med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kroppkakor:

Håller med dig.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu börjar jag tänka på hur WoW blev sämre med åren.
TBC var ju OK. Långt ifrån bättre än preTBC, men fortfarande OK. WotLK var ju dock rena skämtet.

Funderar på ifall DotA kommer att bli sämre eller bättre isåfall. Det är ju WC3s gameplay som gör DotA roligt att spela. Lite oldschool så att säga (i grafiken då).

Ifall man skulle ta DotA till en mycket högre nivå, gällandes grafiken och hur spelet är uppbyggt (med stats, items och allt det där), så tvivlar jag faktiskt på att det kommer att vara lika roligt att spela.
But you never know!


   
SvaraCitera

leemanftw:

nderar på ifall DotA kommer att bli sämre eller bättre isåfall. Det är ju WC3s gameplay som gör DotA roligt att spela. Lite oldschool så att säga (i grafiken då).

Håller helt med dig pojk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leemanftw:

Ifall man skulle ta DotA till en mycket högre nivå, gällandes grafiken och hur spelet är uppbyggt (med stats, items och allt det där), så tvivlar jag faktiskt på att det kommer att vara lika roligt att spela.

Nej, verkligen inte.
Men jag tror grodan har såpass koll och vet vad hans spelare vill ha. (det är en galet aktiv community som skriver och föreslåt saker inför alla uppdateringar, och det är knappt något gnäll när de väl kommer - så han har verkligen bra kontakt med dem). Så jag tror på en ren överflyttning - som är helt nödvändigt för att få dota att utvecklas vidare. Slippa bnet helt, som är ett jävla skämt med sin delay, och få ett bättre flyt i det bara.

Grafiken är jag helt övertygad om att den kommer behålla samma genuina stil även om den givetvis blir upputsad. De är inte så dumma att de gör som HoN - kopierar allting och våldtar det långsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

(det är en galet aktiv community som skriver och föreslåt saker inför alla uppdateringar, och det är knappt något gnäll när de väl kommer - så han har verkligen bra kontakt med dem)

Sen är det ju ofta så att folk inte inser vad de har önskat sig, förrän önskan slår in. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leemanftw:

Sen är det ju ofta så att folk inte inser vad de har önskat sig, förrän önskan slår in. [wink]

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men jag tror grodan har såpass koll och vet vad hans spelare vill ha.

Typ som Guinsoo och resten av LoL-gänget, då? Nej, Icefrog lär inte vilja göra en till HoN, han kommer att vilja förändra och sätta sin egen prägel på DotA, och när man tar bort de grunder som lagts av folk som Eul, Kegsta, Sesshoumaru och Danite (bl.a.) så kommer det gå åt helvete. :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

[rolleyes]

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hattmakaren:

Typ som Guinsoo och resten av LoL-gänget, då?

Jag är ledsen, men jag ser faktiskt inte Guinsoo som skaparen. Visst, han gjorde botten med icefrog har gjort så galet mycket mer.

Nä, jag är en evig optimist när det kommer till just dota. Jag tänker tro på detta projekt fram tills jag märker hur långt in jag blivit fistad. Men fram tilsl dess tänker jag vara glad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag är ledsen, men jag ser faktiskt inte Guinsoo som skaparen. Visst, han gjorde botten med icefrog har gjort så galet mycket mer.

Jag ser inte heller guinsoo som grundaren, det är väl självklart. Inte Icefrog heller, för den delen. Men Guinsoo var fortfarande den som drog i spakarna, och se vad som hände med honom. Varför skulle icefrog hålla sig på mattan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hattmakaren:

Varför skulle icefrog hålla sig på mattan?

Det intrycket jag har av honom. I blogg, forum osv. Som sagt: han tar till sig enormt mycket av vad communityt frågar om osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det intrycket jag har av honom. I blogg, forum osv. Som sagt: han tar till sig enormt mycket av vad communityt frågar om osv.

Du är inte rädd att det blir ett CS: Source av det hela, då? Allting är upphottat, men spelkänslan försvinner och de professionella spelarna (mao den mest fundamentala delen av communityt) stannar vid DotA?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hattmakaren:

Du är inte rädd att det blir ett CS: Source av det hela, då? Allting är upphottat, men spelkänslan försvinner och de professionella spelarna (mao den mest fundamentala delen av communityt) stannar vid DotA?

Jodå, det är jag. Precis som HoN med andra ord (fast där rejpade de hjältarna också iofs). Men så länge det inte finns mer än spekulationer så väljer jag att tro det bästa om det[smile]


   
SvaraCitera