Aviseringar
Rensa alla

Icke troende. Skapa er egen religion


Ämnesstartare

okey, ingen av de största religionerna känns nice. Faktum är att religion känns dumt och är ett slöseri med tid. Så vad skulle ni då kunna tänka er?
Spawna på idéer som vad en Atheist "religion" skulle kunna innehålla.

Jag vet att Atheism betyder ingen religion. Men vad vore logiskt och nice för er att "tro" på?


   
Citera
Ämnesstartare

Att det som händer i livet redan är förutbestämt. Så det spelar ingen roll hur mycket vi oroar oss, stressar och velar. Slutresultatet blir detsamma ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*skapar*


   
SvaraCitera

Ligga så mycket som möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte bli som alla andra [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MSH-Maoism med någon ännu inte bestämd twist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Ta inte livet för allvarligt- Du kommer ändå inte ifrån det med livet i behåll"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kim Il Sung

Nä men det som finns bevis för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

tt det som händer i livet redan är förutbestämt. Så det spelar ingen roll hur mycket vi oroar oss, stressar och velar. Slutresultatet blir detsamma ändå.

Ödet alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

MSH-Maoism

Det lät intressant. Orkar du förklara vad det är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlasticNeon:

Det lät intressant. Orkar du förklara vad det är?

en maoistisk intriktning som hävdar att motsättningarna mellan norr och söder är viktigare än motsättningen mellan klasser i stil med herr Appel i Danmark och som spammar knasiga youtubevideos med monoton knastechno i bakgrunden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

en maoistisk intriktning som hävdar att motsättningarna mellan norr och söder är viktigare än motsättningen mellan klasser i stil med herr Appel i Danmark och som spammar knasiga youtubevideos med monoton knastechno i bakgrunden.

som den nya kommunismen?? typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag och min då bästa vän skapade en religion en gång. Och hade man våran religion var man motetor. Dvs att man trodde på tomten. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

[love][love]


   
SvaraCitera

Jag och min bästa vän i mellanstadiet skapade vår egen religion också, den gick ut på att man varje dag skulle säga "Jag skall icke skita i det blå skåpet". Mer kom vi inte på.[y]

Ps. Dold text: Vi tröttnade på vår religion efter två dagar.


   
SvaraCitera