Aviseringar
Rensa alla

ickebinär eller kille


pommes045:

Kuratorn fattar inte heller nåt

Du får helt enkelt försöka att prata med hen så pedagogiskt som möjligt, det finns massor av artiklar och bloggar som du kan hänvisa till. Du kan kanske visa upp någonting för hen och faktiskt berätta att du mår dåligt av det här och behöver hjälp. Kuratorn har ingen rätt att tala om för dig att du inte existerar eller inte har rättigheter. Då kan du anmäla skolan för diskriminering.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Om du inte passar in i varken A eller B då handlar det snarare om att försöka ändra form till en form som inte ens finns att välja, den som är mest lik för tillfället snarare än ändra på sig. Du har alltid varit C. Det är så jag tänker i det här fallet, inte särskilt lätt när varken A eller B är som du känner dig. Förstår du hur jag menar att det kan kännas på ett ungefär för en person som känner sig förvirrad och inte hör hemma någonstans i de snäva hetro-normerna? 

Intresseklubben antecknar med stor flit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Du får helt enkelt försöka att prata med hen så pedagogiskt som möjligt, det finns massor av artiklar och bloggar som du kan hänvisa till. Du kan kanske visa upp någonting för hen och faktiskt berätta att du mår dåligt av det här och behöver hjälp. Kuratorn har ingen rätt att tala om för dig att du inte existerar eller inte har rättigheter. Då kan du anmäla skolan för diskriminering.

Men det gör hon inte heller men hon fattar inte


   
SvaraCitera

Skepticdouche: Intresseklubben antecknar med stor flit.

Jag förstår inte vad du menar. Ingen som inte är intresserad tar sig tiden och orken att författa ett inlägg i en tråd som de inte bryr sig om. Du vet att du får gärna fråga om saker som är för pinsamma att googla, det är helt ok och lugnt. Som tur är så finns det så pass många av oss här på um som verkligen vill skriva till dig i flera timmar och även kanske pma lite långa utdrag från trans-bloggar bland annat. Det är bara att citera mig igen så kan jag skicka fina klipp och bloggar på mycket som kan vara väldigt intressant för just dig att ta reda på och förstå mer om. Vi kanske borde ta en fika för jag har inte träffat folk på över snart 2 veckor och jag vill jättegärna sitta mittemot dig och fråga dig allt och berätta om allt jag vet. Det vore jätteskoj! 


   
SvaraCitera

pommes045:

Men det gör hon inte heller men hon fattar inte

Hur förstår hon inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Hur förstår hon inte?

Nej men tex en gång va ja ledsen och så gickjag ditt och då så hon att jag inte borde gråta i skolan utan hemma istället


   
SvaraCitera

pommes045:

Nej men tex en gång va ja ledsen och så gickjag ditt och då så hon att jag inte borde gråta i skolan utan hemma istället

Va? Det är helt fel, så ska verkligen inte en kurator bete sig. Kan du berätta det här för någon lärare som du gillar lite mer eller typ rektorn? Annars en förälder om du inte vill hålla dina besök hemliga såklart. Såhär ska i alla fall inte en vuxen person säga till någon som gråter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Va? Det är helt fel, så ska verkligen inte en kurator bete sig. Kan du berätta det här för någon lärare som du gillar lite mer eller typ rektorn? Annars en förälder om du inte vill hålla dina besök hemliga såklart. Såhär ska i alla fall inte en vuxen person säga till någon som gråter

Jag har ingen vuxen jag kan prata med så


   
SvaraCitera

pommes045:

Jag har ingen vuxen jag kan prata med så

Kan du försöka gå till rektorn då tror du? Och i alla fall berätta hur kuratorn resonerar när du mår dåligt. Det här är faktiskt någonting som en kurator kan få sparken för, det är kränkande och diskriminerande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Kan du försöka gå till rektorn då tror du? Och i alla fall berätta hur kuratorn resonerar när du mår dåligt. Det här är faktiskt någonting som en kurator kan få sparken för, det är kränkande och diskriminerande. 

Nej det kan jag inte


   
SvaraCitera

Mår du dåligt så finns BRIS att ringa, vet inte hur du känner inför det. Annars skulle väl jag rekommendera BUP då det kan behövas när du inte har någon vuxen att prata med om så stora problem som du får uppleva i din vardag. Än så länge finns det en del vuxna här på forumet som du självklart får prata med hur mycket du vill. Mig t.ex. Jag lovar att inte ge dig samma behandling som din kurator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:
Mår du dåligt så finns BRIS att ringa, vet inte hur du känner inför det. Annars skulle väl jag rekommendera BUP då det kan behövas när du inte har någon vuxen att prata med om så stora problem som du får uppleva i din vardag. Än så länge finns det en del vuxna här på forumet som du självklart får prata med hur mycket du vill. Mig t.ex. Jag lovar att inte ge dig samma behandling som din kurator.

Nej inte bris eller bup det e ändå ingen som förstår mig så jag klarar mig själv 


   
SvaraCitera

Jag hittade även detta. Som jag tyckte lät bra.

Hbt-jouren – 0771-66 67 68Hbt-jouren vänder sig till människor i hela Sverige som är hbt-personer eller som har tankar om homosexualitet, bisexualitet och trans-frågor.
Du kan ringa dit med frågor om din sexualitet, problem med relationer eller ensamhet.
Du är helt anonym.
De som arbetar i jouren kan inte se vem som ringer.
Hbt-jouren har öppet måndagar, onsdagar och söndagar klockan 19–22.
Telefonnummer: 0771-66 67 68


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:
Jag hittade även detta. Som jag tyckte lät bra.

Hbt-jouren – 0771-66 67 68Hbt-jouren vänder sig till människor i hela Sverige som är hbt-personer eller som har tankar om homosexualitet, bisexualitet och trans-frågor.
Du kan ringa dit med frågor om din sexualitet, problem med relationer eller ensamhet.
Du är helt anonym.
De som arbetar i jouren kan inte se vem som ringer.
Hbt-jouren har öppet måndagar, onsdagar och söndagar klockan 19–22.
Telefonnummer: 0771-66 67 68

Nej mina föräldrar e hemma så och kommer undra vem fan jag ringer


   
SvaraCitera

pommes045:

Nej mina föräldrar e hemma så och kommer undra vem fan jag ringer

Hmm.. vet du om du kommer vara ensam någon kväll så kan du ringa då. Jag antar att dina föräldrar inte vill att du går ut såhär dags, men annars är det ett alternativ.


   
SvaraCitera