Aviseringar
Rensa alla

Idag är jag vuxen, sjuk och bitter


Ämnesstartare

Bara jag som saknar dom tiderna då det faktiskt var mysigt, till och med lite trevligt, att vara sjuk?

Man stannade hemma från skolan, låg i soffan med täcke, kollade på alla program man jämt ville se men missade i vanliga fall pga att dom gick på dagtid, bästisarna saknade en på skolan, folk tyckte synd om en och om man går långt tillbaka så stannade även mamma hemma från jobbet och tog hand om en.

Nu har jag stannat hemma idag pga sjuk och det enda som kommer hända är att jag kommer ligga här i sängen i min tomma lägenheten och tycka synd om mig själv. *Slut på lista*

Inte för att jag vill vara den som är den, men nä. Det var bättre förr.


   
Citera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade aldrig såna tider.

Hemma hos mig fick man ofta skäll när man var sjuk. Man fick inte spela eller göra något "roligt" och man fick inte äta något gott.

Mycket bättre nu, då jag känner att jag kan unna mig saker bara för att liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänker så om att vara sjuk. Skönt att ta det lugnt och kolla på film.
Men när jag är sjuk vill jag absolut inte kolla på film, jag vill bara vila så jag blir frisk så fort som möjligt.

Hatar att vara sjuk. Gillar jobbet. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumptard:

Man fick inte spela eller göra något "roligt"

"Är du tillräckligt frisk för att göra X så är du tillräckligt frisk för att gå till skolan!!"

Inte fick man kolla på tv heller minns jag. Då kunde allt bli värre sas det. Vilket trams.

Krya på dig lillUllis!!! Mys ned dig i soffan med en bra film eller skräpig såpa och sov lite sen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

"Är du tillräckligt frisk för att göra X så är du tillräckligt frisk för att gå till skolan!!"

Precis.

För det är en enorm kraftansträngning att kolla på tv. Eller spela gameboy [smile][smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumptard:

Hemma hos mig fick man ofta skäll när man var sjuk. Man fick inte spela eller göra något "roligt" och man fick inte äta något gott.

isola:

Inte fick man kolla på tv heller minns jag. Då kunde allt bli värre sas det.

Meh, vad knäppt. [sad] Har aldrig varit så hemma hos mig.

Myksa:

Hatar att vara sjuk. Gillar jobbet.

Vad skönt för dig att kunna säga så! Önskar att jag också kunde säga så. Eller ja, mest pga att jag önskar att jag hade ett jobb.

isola:

Krya på dig lillUllis!!! Mys ned dig i soffan med en bra film eller skräpig såpa och sov lite sen!

Tack raring!!! Ska nog följa ditt råd. Hoppas jag blir frisk typ påengång sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker om att vara sjuk för att man drabbas av ofrivillig ledighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mycket bättre förr


   
SvaraCitera

jag hatar att va sjuk för man kan ej träna å så missar man viktig skit i skolan man måste ta igen själv sen.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner lite hat mot min mor nu för att hon berövat mig detta vackra minne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig är det så fortfarande. Med den lilla justeringen att det nu är min sambo som tar hand om mig.


   
SvaraCitera

Mycket bra skrivit, känner igen mig precis! Man blev aldrig oroad över att vara sjuk förr för det löste sig alltid. Man fick hem läxor och vissa uppgifter slapp man till och med. Fina tider! Nu känns det inte lika okej längre.

Hoppas du mår bättre snart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frånvaro är väl mer negativt nu men annars kan jag inte relatera

varför kan du inte se serier och slappa i soffan idag?


   
SvaraCitera

idag har jag studiedag. TÄnkte tvätta städa och göra massa viktiga saker. Istället låg jag i sängen och kollade på svtplay i två timmar när jag väl vaknade, och nu är det snart dags att åka till stallet. åh.


   
SvaraCitera