Aviseringar
Rensa alla

Idag började skolan igen efter lovet så hur har er första dag varit?


Ämnesstartare

jag skolkade [y]


   
Citera
Ämnesstartare

Dumt att skolka på gymnasiet. Oundvikligt ibland kanske, men det är ju ändå frivilligt att gå där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var inte där, ska hoppa av. Jag går inte på gymnasiet, utan en annan utbildning.


   
SvaraCitera

Den var... både bra och dålig. Imorgon blir nog värre.
[y] = Ganska softa lektioner, min kortaste dag och jag kunde dra hem till en kompis och äta på lunchrasten eftersom hon inte börjat skolan ännu.
[n] = Vi ska ha skolans ÄCKLIGASTE lärare i Sexualkunskap, jag skojar inte. Hon är ca 60, skelar, typ skirkgrön ögonskugga, asfult kort hår, allmänt seg och hon STINKER, STINKER, STINKER. Och börjar gråta för ingenting. Dessutom verkar hon njuta av filmerna...

Redan skoltrött.


   
SvaraCitera

Hade franska, HK och engelska. Franska var tortyr då man gamla franska lärare har kommit tillbaka från Afrika. Hon kom in med afrikanska dukar som hon lade på alla bänkarna och så var hon klädd som en afrikan också.. Därefter började hon leka lekar med oss som om vi vore små första klassare. Ville skjuta mig och jag ska få lida med den här läraren i ett halvår. [n]


   
SvaraCitera

Sitter fortfarande i skolan. Med lite lätt feber dessutom. [bigsmile] Sitter bara och väntar på att min film ska bli uttankad. [love]


   
SvaraCitera
Åtta

Har ej börjat (eller slutat, beroende på hur man ser det) ännu. Vet inte riktigt när vi börjar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har varit på någon infoträff idag. Nu ska jag bli undersköterska! Det känns najs.


   
SvaraCitera
blum
 blum

framtidstron är död:

Jag har varit på någon infoträff idag. Nu ska jag bli undersköterska! Det känns najs.

På karolinska eller vadå? och varför inte sjuksköterska? 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Började förra måndagen... Men det var helt ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska på registrering imorgon. Första kursen börjar måndag nästa vecka. Känns jättepirrigt och läskigt. [blush]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Jag börjar för övrigt imorn, men funderar på att ta livet av mig innan dess. Denna termin kommer suga kuk på alla sätt och vis, ligger efter med allt och snart måste man börja sola solarium för att inte out-whitea klänningen på studenten. Orkar inte med detta liv, så mycket trams och plugg och skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har två prov på onsdag, f1 najz!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Började förra måndagen... Men det var helt ok.

Börjat plugga igen? :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

På karolinska eller vadå? och varför inte sjuksköterska? 😮

Nej, på komvux, jag ska komplettera betyget tills jag uppfyller omvårdnadsprogrammet. Och det är inget långsiktigt jobb, långsiktigt kör jag ju på läkare. Men med det jag behöver komplettera har jag inte mer än ett år framför mig innan jag har en form av utbildning och det e bra! hälften av de poäng jag ska läsa som undersköterska behöver jag ändå läsa eftersom jag inte har fullständigt gymnasiebetyg.


   
SvaraCitera