Aviseringar
Rensa alla

Idag flyttar jag hemifrån!


Flyttar på tisdag till ett annat land. kommer nog vara skönt i början o jobbigt efter ett tag xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Hur tyckte ni det var att säga hejdå till alla? :>

Det var inga problem alls.

Miuuw:

Släppte din mamma en tår?

Ja, hon tyckte jag kunde bo kvar ett litet tag till ;d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vågar inte flytta hemifrån. Min pappa äter inte när han är ensam[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag hittar eget boende före 30 lovar jag att springa fem varv runt Öland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min pojkvän är lite äldre och flyttade tidigare, jag var mest där efter det.. När jag officiellt flyttade resten mina grejor hade jag knappt sovit hemma på flera år.. Så hon var rätt van mao.
Bor inte långt hemifrån iofs.


   
SvaraCitera

Man kan ju för tusan åka hem när man vill och ringa när man vill. Varför ska man börja böla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bor inte långt ifrån mina kompisar, och det var egentligen inte jag som flyttade hemifrån. Det var mamma som flyttade och jag tog över lägenheten. Föll några tårar? Nej, snarare en enorm lättnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till vilken stad har du flyttat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Och min mamma typ gråter så mycket att hon inte kan prata med mig, MEN jag kommer faktiskt hem i helgen, samt typ 5 dagar i september. ;> So take it eeasy liksom!

Hm min mamma pratar bara om hur skönt det ska bli när jag flyttar ut [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Hon började typ grina fick jag höra av min syrra på kvällen, kunde inte sluta skratta 😛

Haha, fem minuter..

Tyrael:

skyll

Ja. 😉

anemic:

Men jag antar att det var för att hennes 'lilla flicka' vart vuxen osvosv. Eller så insåg hon att hon höll på att bli gammal. 50årskris eller något.

Tror det var så det var för min mamma också.

fistforfight:

Grattis![y]

Tack! [love]

Sebbenen:

Fan va ja avundas dig...Hur gick du tillväga?

Att flytta? Jag sa att jag ringer hem ofta, kmr så ofta jag kan osvosv, och visade att jag var målmedveten, räknade ut alla kostnader, letade boende aktivt hela våren/sommaren osv!

KamikazeTomten:

Och som sagt tidigare i tråden, relationen förbättrades då vi inte irriterade oss på varandra hela dagarna [y]

Okej, tror min och min mammas sambos relation lär förbättras en del eftersom vi inte kan bråka längre

Hando:

Grattis [smile]

Tack! [love]

McLuver:

Till vilken stad har du flyttat?

Hufvudstaden! (Typ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Hm min mamma pratar bara om hur skönt det ska bli när jag flyttar ut [shake]

Ojdå :S


   
SvaraCitera

Miuuw:

Min kompis påstår att alla mammor släpper en tår när barnet flyttar.

hehe men det är väl klart att det känns konstigt om typ ens eget barn man haft i sitt hem i typ ja 18-20 år plötsligt ska klara sig själv, blivit stor eller inte bor hemma längre. Känns nog speciellt, både glad och ledsen hehe.

För mig själv, okej, som inte flyttade särskilt långt bort första gången, typ i grannorten kändes det skönt. Man känner sig stor och duktig för att man klarar sig själv. Första natten var lite intressant när allt var inflyttat och upppackat man låg och tänkte.

Din mor kommer vänja sig hehe, kommer väl sakna dig första tiden men det är rätt skönt att få komma ifrån varandra och umgås lite på avstånd. Så man känner att man har lite eget liv.

Min relation till pappa o mamma har förbättrats oerhört efter att man flyttat hemifrån. Innan höll man på klättra omkring på väggarna av frustration och sånt. När man flyttat hemifrån har de inte så mkt att säga till om längre hehe

Sen tror jag att alla inser efteråt vad man saknar när man inte längre har allt som man alltid haft, typ en mamma som hjälper med allt eller pappa som är duktig på saker eller ens barn när man tycker det blivit så tyst i huset...


   
SvaraCitera

Grattis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera