Aviseringar
Rensa alla

ideal


Ämnesstartare

Man ska vara snygg. Sminka sig mycket. Använda string. Använda snygga kläder. Ha raka tänder. Raka benen. Ha stora bröst. Vara smal. Man får inte ha finnar eller fet hy. Man ska vara sockersöt.

Måste man verkligen vara bäst? Räcker det inte med att vara bra?

Jag fattar inte varför det är såhär. Man måste se bra ut, ha dom rätta kläderna & vara tuff, annars så duger man inte? Är inte det fel?

Det verkar som om att detta är bilden om hur man ska vara, annars kan man bara glömmas.. då är man nobody? (såhär kanske det inte riktigt är, men nästan och i vissa fall är det så)

Folk blir retade i skolan för hur dom ser ut, hur dom sminkar sig (och om dom gör det), för vad dom har på sig, för sitt utseende helt enkelt. För musiken dom lyssnar på.

Det är fel! man ska få vara som man vill. Och det ska ingen få ta skit för. Snarare borde det vara så att de som vågar vara sig själv, och inte bara flyta med strömmen och vara som alla andra, dom borde få se ner på dom andra, dom som är "precis" likadana.

Stringtrosor hit, stringtrosor dit. Smink dit, och smink dit. "Perfekt" hit och dit. Tröttnar dom inte snart?

Själv är jag 12 år. jag går i 7:an och är ett år yngre än dom andra. Jag totalvägrar string, varför? Jag gillar det inte. Jag tycker inte att det är bekvämt? Så varför ska jag bara flyta med strömmen som ett litet plakton när jag kan simma själv? Jättemånga av mina kompisar blev retade för att dom inte sminkade sig och använde string, och då tänkte dom att det var väl lika bra att göra som folk sa, då slutade väl folk att reta dom...

Det jag vill säga är att man inte ska falla för grupptrycket och att man ska göra som man själv vill.

INGEN ska behöva ta skit för att man är som man är.

stå på er. (:


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Du går ju 7:an, kan det bero på det tror du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går du i 7:an?


   
SvaraCitera

HERR NILSSON!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är 12. jag skaffade mina första string när jag var 12. jag älskade string, jag köpte dom i smyg, jag gjorde inte det för att alla andra andvände stringisar. jag såg bra ut i string! jag gillar string det är bekvämt, sätter sig inte i sniskan så man måste rätta till, å det är miljövänligare + mindre tyg att tvätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Sminka sig mycket

Inget överdrivet tack. [party]

Ending Jon:

Använda string

Nej.

Ending Jon:

7:an

Ja du.. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Går du i 7:an?

Tydligen [rolleyes]

invisible:

du är 12. jag skaffade mina första string när jag var 12. jag älskade string,

Jaha, det skiter väl hon i [zzz]

Men en annan liten sak är att sånt brukar växa bort med åldern, om du fattar vad jag menar [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Måste man verkligen vara bäst? Räcker det inte med att vara bra?

Jo, bra är bra!

Ending Jon:

Stringtrosor hit, stringtrosor dit. Smink dit, och smink dit. "Perfekt" hit och dit. Tröttnar dom inte snart?

Jo, det gör dem. Det du lever i nu är bara en viss period, som kommer att gå över. När du blir äldre så skiter folk i om du har stora trosor eller råkar vara osminkad. Det är bara att stå ut i ett par år eller så :')


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Tydligen

OK


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Jaha, det skiter väl hon i [zzz]

Men en annan liten sak är att sånt brukar växa bort med åldern, om du fattar vad jag menar [wink]

Japp. [rolleyes] iofs... du vet småungar brukar säg eeeeww när någon pussas på tv oxå. [surprised][ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, verkligen, jag förstår inte heller varför det är de snygga personerna som ses som snygga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera