Aviseringar
Rensa alla

Ideella organisationer/föreningar/jobb online?


Ämnesstartare

Hej!
Jag skulle gärna vilja ha några tips på om nån vet någon ideell förening/organisation eller jobb som man kan sköta online. Jag känner att jag har tid över efter skolan på dagarna och helger så jag skulle kunna göra en insats nånstans och helst sköta det över internet. Någon som har något tips? 🙂


   
Citera

Tjejjouren har jag en bekant inom, verkar vara en riktigt bra organisation som alltid behöver folk  http://www.tjejjouren.se/
Edit: Lite osäker över möjligheten att sköta det över nätet, men värt att kolla upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack, ska kolla upp de! 🙂

Glömde skriva att jag kan tänka mig att göra en insats i nästan alla möjliga organisationer; sjuka barn, psykisk ohälsa, världsorganisationer, självskadebeteenden, stödgrupper för nästan allt möjligt. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle även kunna tänka mig att bli stödperson till ett barn i sverige/annat land och sköta kontakten via mejl ellr telefon. 🙂 man kan bli fadder via sos barnbyar osv men jag är inte ute efter att ge ett ekonomiskt stöd, mer ett kamratstöd och finnas där som en stark person för dom som lyssnar liksom! 🙂


   
SvaraCitera