Aviseringar
Rensa alla

Idioitiskt med åldersgräns på krogar


Ämnesstartare

Jag kommer från Stockholm från början men flyttade till en småstad nyligen för att plugga. Är 18 och har därför inte hunnit gå ut så mycket i Sthlm, men vet att det ofta finns åldersgräns som dörrvakterna gör som de vill med.

Här finns det tre uteställen. Eftersom det är högskola så är jag yngst, och den näst yngsta är 20. Vi gick till ett ställe som hade åldersgräns 26 år: hon som var 20 kom in men jag som är 18 kom inte in.

Vad är detta för knäpp regel? Om det är åldersgräns 26 så får de väl följa den helt eller bara sänka till 20. Vad beror detta överhuvudtaget på att de släpper in någon som är 20 men inte någon som är 18? 🙁


   
Citera

låter inte som ett roligt ställe att vara på bara massa 26+


   
SvaraCitera

kram


   
SvaraCitera

vakten tyckte nog at 20åringen var tillräckligt snygg.


   
SvaraCitera

Hon såg väl äldre ut eller var snygg helt enkelt. Det är oftast rätt lätt att komma in som snygg tjej. Tyvärr.


   
SvaraCitera

kanske är för att ställen med 26årsgräns är typ tantdiscon där de inte vill ha er och ni ändå inte passar in, gå någon annan stans för folk i er egen ålder bara.


   
SvaraCitera
mynona

Vakten släppte in henne därför att hon enligt hans smak var snygg, det är allt.

Motbjudande för övrigt att en del ställen släpper in unga tjejer men inte unga killar och har olika åldersskillnad efter kön.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

ställen med 26årsgräns är typ tantdiscon

hahaha åååh[blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isola, ja det är väl så tyvärr. Nintendos BFF, pluggar i en norrländsk småstad där det finns två uteställen att välja mellan som är bra. Det ena var inträde 100 kr den dagen så alla våra vänner var på det andra (med 26årsgräns)


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

kanske är för att ställen med 26årsgräns är typ tantdiscon där de inte vill ha er

[mad][mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

Idiotiskt vet jag ej. Ganska trevligt oftast.
Men visst kan man tycka att det är konstigt ibland. Särskilt hur lättvindigt det tillslut ses på av krögarna mot en del människor.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

åldersgränser är bra. så kan man komma ifrån unga människor på uteställen. de beter sig så dåligt. och vill man ej komma ifrån dem så kan man ju bara gå på ställen med låg gräns.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

hahaha åååh

vah fattar inte[blush]

isola:

[mad][mad][mad][mad]

men vaaaaad? du är ju inte 26 [sad]


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

vah fattar inte

skrattade för jag tänkte typ samma sak först men vågade ej säga [sad]


   
SvaraCitera

smnyg in da
de gjorde ja [crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera