Aviseringar
Rensa alla

Idiotiska saker folk brukar säga.


Ämnesstartare

Säg alla kommentarer ni kommer på som är fyllda med idioti som ständigt kretsar runt. Allt från idiotiska myter, ointelligenta resonemang, standardkommentarer som folk tillämpar som är helt ologiska eller allting som hör till kategorin ren skör idioti helt enkelt.

Ta gärna den här tråden med en nypa salt, då jag inte är ute efter att idiotförklara hela mänskligheten och bli hatisk. Utan det är för de som finner nöje i mänsklig idioti [cool]

Kan komma med några exempel. Och ja, detta händer hela tiden och är inte taget från något speciellt ställe. Utan saker folk yttrar sig dagligen. Vissa säger det oftare än andra, andra inte alls.

:

Person A - "Min TV fungerar inte?!?! vad fan har hänt?"
Person B - "Den kanske är trasig."
Person A - "Nej!!! den har ju fungerat fram tills nu!"

Orly, det är definitionen av att något går sönder.

:

"Jag kan sluta röka om jag vill, men jag vill inte!"

Där samma person två veckor senare köper en bok om hur man slutar röka och beklagar sig över hur svårt det är att sluta.

:

"Hade jag vart kille hade jag vart starkare än dig!"
"Hade jag lagt ner lika mycket tid som dig så hade jag vart bättre"

Jaså, vad baserar dessa personer det på? Detta är idioti på så hög nivå att man inte ens kan eller orkar förklara varför de borde få ett hårt slag i magen på plats. Hade jag haft oändligt med tid, pengar och perfekt fysik så hade jag också varit den bästa människan i världen. Woho! Alltid lika roligt att böja faktum.

:

Många personer jag har stött har visat en stor förmåga av ignorans. Detta är ett bra exempel.

A: "Lyssna på den här låten som heter "the suckers", fan vad bra."
B: "Vilka är det som har gjort den?"
A: "VA?!? Vet du inte ens det? Har du levt bakom en sten, var växte du upp?"

Rent per automatik så tar de för givet att man som individ har växt upp med samma saker, har samma intressen som dem och lyssnar på samma musik som dem. Sedan att de ska få en att framstå som en idiot med "vet du inte ENS" är perfekt exempel på deras idioti.

Jag själv skulle kunna snacka terminologiska begrepp om det jag är intresserad så att de skulle fatta nada. Men saken är att man ofta håller sig borta från att hålla på med sådana dumheter.

Här kommer mer av denna typen...

:

A: "Jag var på "The loser place" (som visar sig vara något okänt ställe) igår ikväll!".
B: "Vad är det för något?"
A: "VA? Vet du inte det? Du är inte särskilt allmänbildad du minnsan".
B: "..."

Ok, de förutsätter att man kan något helt meningslöst bara för att de själv råkar vara intresserad av det. Ofta är det även helt obetydliga och okända saker dessutom. Sedan att de ska komma med de nedvärderande uttrycken att man är oallmänbildad när de själva inte inser sin idioti, är bara idioti i idiotin [rolleyes]

----

Experterna på det ovanstående är de som mäter sin icke-existerande intelligens med att kunna huvudstäder och geografi. Detta är väl förstås av lite mer värde än att kunna vad "The loser place" är. Men det är fortfarande idioti som folk tillämpar religiöst. Hur som helst så tror de att de är superintelligenta när de kan rabbla upp huvudstäder på olika länder. På detta sätt får de jättestort ego och ska framfå andra människor som inte har memorerat samma nonsens som de har, som dumma och oallmänbildade.

----

Detta som följer är lite omvänd psykologi och förklaras enklast med ett exempel.

:

A - "Fan vad jag hatar de som åker skridskor. De är värsta mesarna alltså!"
B - "Men du själv åker ju/har åkt skridskor?"
A - "Ja, men jag är iallafall bra på det"

Kanske dåligt exempel, men när person A inser att han misslyckats totalt så erkänner han inte. Utan kommer på något i stil med "Ja, men..." för att rättfärdiga sin kommentar han sa tidigare. Inte nog med det så är det ytterst irrelevant det personen säger [mad]

----

Har ni lagt märke till när personer som fått motorstopp, måste stanna för gående eller liknande när de kör? De skäms alltid så mycket så att när de startar bilen igen så kör de gasen i botten för att boosta upp sin image och hårdhet som de "förlorade" när de fick motorstopp /facepalm

----

Pojkar och osäkra män skryter ofta om manlighet och att man ska vara "manlig" och att män ska göra si och så. Detta är ett sätt att boosta deras egon för att de har stora komplex. Det patetiska är att de själv jämt misslyckas, även med deras egna imaginära stämpel som de hittat på. Då det är ytterst omanligt att sitta och lägga all sin fokus på att försöka vara manliga enligt deras egna ideal.

-----

Personer som har hållit på med en idrott/spel/lek eller någon trend i allmänhet, så tenderar de alltid att säga att saken i fråga är skit när de slutar med den.

Jag kommer exempelvis ihåg kompisar som maniskt spelade onlinespel. De skröt om hur bra det var och de var väldigt inne i det. Visst, det är helt ok. Men idiotin kommer in här:

:

Person A spelar ett onlinespel som "Da idiot" slutade med för två veckor sedan.
Da Idiot: "Men fan, spelar du det där skitspelet. Bara sopor som spelar det alltså!"
Person A "..."

Några veckor senare börjar "Da idiot" att spela det igen och vann titeln "The hypocrit" bland sina polare på köpet.

-----

Vissa bryr sig inte om faktum och håller tjuraktigt på sitt svar fast man kommer med perfekta argument.

Andra hittar på sina egna fakta vilket är det mest irriterande av allt, för det går inte att motargumentera heller.

"Visste du att amerikaner brukar slänga bort alla sina papper?"

Man kan inte motbevisa det de säger direkt, vilket är det värsta.

-----

I väldigt många fall så har bekanta använt sig av så kallad "Viral marknadsföring.". Alltså att de rekommenderar saker och säger att en sak är bäst bara för att de själv använder det. Jag hatar detta.

Det har ofta hänt att någon frågar mig vilket program man ska använda, vilken cykel man ska köpa eller vilken bok som är bäst, till exempel. Då helt utan argument kommer gärningsmannen i dramat och ska säga att "Skitsaken" är bäst. Personen i sådana här lägen är alltid seriös och inser inte hur absurt idiotiskt dennes resonemang är. De har aldrig några argument varför heller. Det värsta är att i de flesta av de här fallen så kan man inte komma med något vettigt motargument heller.

I verkligheten så är dessa fall så idiotiska så att ett exempel inte ens skulle kunna komma upp i samma idiothetsgrad som originalen. Tyvärr!

Aja, postar flera sedan när jag kommer på. Får konstig hjärtklappning av att tänka på idioti för länge på samma gång [smile]

ÄNDRAT 2009-04-26 01:22


   
Citera
Ämnesetiketter

gör det rätta - ta cloetta


   
SvaraCitera

Skit ska skit ha. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo glömde bort denna självklara. När folk blir totalägda och inte vet vad de ska säga. Eller när de är så avundsjuka att deras ådror håller på att sprängas i ansiktet på dem. Så säger de alltid "Den där har inget liv" eller "Skaffa liv". Denna kommentar kan översättas till "Han är bättre än mig" eller "Jag är en nolla, kan inte du också bli det så vi är på samma nivå?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När person A småflinar för sig själv, varpå följande dialog utspelar sig:

Person A: (Småflinar)
Person B: Vad är det?
Person A: Nä, det är inget.
Person B: Jo, men säg nu!
Person A: Nej, man måste sett/varit med/hört det för att förstå, det är verkligen inget.
Person B: Jo, men kom igen, säg bara!

Person A berättar sedan vad han/hon tänkt på, som allt som oftast är något som inte blir lika kul om person B inte varit med/sett/hört det. Därefter replikerar person B:

"Men åh, det var ju inte ens kul!"

Humöret brukar ha en tendens att försämras drastisk så fort den sista meningen yttrats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här är en som jag personligen stör mig på. Det kanske är mer egoism än idioti, men det hör ändå hemma i den här hattråden.

Cykelställen där jag bor är nästan alltid fulla, även utanför min bostad. Om det är ledigt någonstans så är det på något trångt ställe mellan två andra cyklar. Dessa cykelställ måste man ha för att kunna låsa sin cykel.

Då är det alltid idioter som ställer sin cykel ivägen bara för att de minnsan ska stå där och blockerar 4 platser på samma gång. Och dessa jubelklantar har inte ens låst sin cykel och de ANVÄNDER inte ens cykelstället. Utan deras cyklar står alldeles mitt framför cykelstället på stödet. De kan inte lägga cykeln en bit ifrån så att andra kan låsa fast sin cykel.

Sedan är det den mindre jobbiga varianten, fast fortfarande väldigt irriterande. Det är de som ställer fast sin cykel i cykelstället fastän de inte låser fast den i cykelstället. Dessutom har de ett stöd så de behöver inte cykelstället. Då blir det alltid att dessa cyklar tar upp platsen för de som verkligen behöver dessa platser och verkligen låser fast sin cykel. Jämt när jag ska låsa fast cykeln så måste jag krypa ner på marken eller göra ett stort projekt av att låsa fast eller öppna låset på min cykel.

Vad är det dessa människor lider av, det måste vara en kombination av brist av respekt och egoism ihopmixad till ren skör idioti.

Observator:

Person A berättar sedan vad han/hon tänkt på, som allt som oftast är något som inte blir lika kul om person B inte varit med/sett/hört det. Därefter replikerar person B:

"Men åh, det var ju inte ens kul!"

Humöret brukar ha en tendens att försämras drastisk så fort den sista meningen yttrats.

Det är otroligt hur folk verkar göra på samma sätt överallt. För det där scenariot har jag själv varit med om ett flertal gånger också.


   
SvaraCitera

Observator:

Person A berättar sedan vad han/hon tänkt på, som allt som oftast är något som inte blir lika kul om person B inte varit med/sett/hört det. Därefter replikerar person B:

"Men åh, det var ju inte ens kul!"

Humöret brukar ha en tendens att försämras drastisk så fort den sista meningen yttrats.

det där händer jämt!


   
SvaraCitera

Observator:

"Men åh, det var ju inte ens kul!"[/quote]
Jobbigare om dom låtsas att dom tyckte det var roligt fast de omöjligt kunde förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

Jobbigare om dom låtsas att dom tyckte det var roligt fast de omöjligt kunde förstå.

Det tycker inte jag. Hellre ett litet falskt skratt än att höra den dumma kommentaren när man redan från början har klarlagt att det inte är roligt.


   
SvaraCitera

A: jaså, du är kommunist?
B: ja, jag är väl det.
A: jaha, kommunism är bra i teorin, men det funkar inte i praktiken...

minst en gång i veckan, jag dör lite inombords varje gång.


   
SvaraCitera

"Sunt förnuft"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

"Sunt förnuft"

Utveckla tack...
Jag brukar till exempel referera till sunt förnuft när folk inte alls verkar förstå det uppenbara för att indirekt säga att de är helt bakom flötet. Då är det dessutom helt idiotiska saker som att de inte alls kan förstå. Till exempel (ärligt talat) varför man inte ska gå runt och slå på folk.

iosib:

minst en gång i veckan, jag dör lite inombords varje gång.

Jag dör lite inombords så fort någon diskuterar politik. Det är dömt att misslyckas då två personer med två olika ideologiska syner diskuterar något. Antingen urartar det sig så att båda hatar varandra, eller så blir det dålig stämning [zzz]


   
SvaraCitera

sylar:

Utveckla tack...

Gillar inte när människor använder det uttrycket när de påpekar något som är "uppenbart" och att det är något som "man gör", när det i själva verket inte är särskilt förnuftigt alls och bara något de gör för att de gör som andra.


   
SvaraCitera

iosib:

minst en gång i veckan, jag dör lite inombords varje gång.

du berättar alltså att du är kommunist minst en gång i veckan? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Jag dör lite inombords så fort någon diskuterar politik. Det är dömt att misslyckas då två personer med två olika ideologiska syner diskuterar något. Antingen urartar det sig så att båda hatar varandra, eller så blir det dålig stämning [zzz]

Så jävla sant.


   
SvaraCitera