Aviseringar
Rensa alla

IDROTT


Ämnesstartare

Jag ska hålla en elevledd lektion på idrotten. Förslag på vad man kan göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Dansa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gärna något som resten av klassen uppskattar[y] fotboll, bandy osv


   
SvaraCitera

yoga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lekar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fotboll, innebandy, killerball, Hela havet stormar (med bra avstånd mellan sakerna så man knappt kommer fram över golvet 🙂

GO!

Stör mig på att lärare vi haft alltid varit "nämen att bara spela sporter hela lektionen är inte tillräckligt bra"

Det är fan mycket nyttigare att sporta och ha kul än att t.ex. hoppa i ringar och göra massa mes-gympa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kör riktig uppvärming med sit-ups och knäböj och shits, sen lagsporter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör nått kul, dvs skit i dom där jävla momenten när man ska öva på saker, klassen lallar ändå bara runt, gör det kul, 100% av tiden till en fotbolls-/innebandymatch eller nått


   
SvaraCitera

sculptura:

Hela havet stormar

Är inte det nån lek där man använder stolar och musik, och sedan ska man gå runt stolarna tills musiken lägger av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Justified:

Är inte det nån lek där man använder stolar och musik, och sedan ska man gå runt stolarna tills musiken lägger av?

Är det? Hm, vi kallade iallfall den leken där man inte får nudda marken, utan hoppa på objekt utspridda i salen, så jagar någon och man skall fly undan.
Det är iallfall det jag menar.


   
SvaraCitera

sculptura:

Är det?

Har för mig det. Dock så kan ju olika saker ha olika namn lite beroende på var man befinner sig och vilken generation man tillhör.


   
SvaraCitera

Justified:

Är inte det nån lek där man använder stolar och musik, och sedan ska man gå runt stolarna tills musiken lägger av?

Ja, du har rätt. Hela HAVET stormar, vilket symboliserar marken. Att det stormar på "marken", därför får man inte gå på marken... Typ.


   
SvaraCitera

Jag tvingade min klass att ha fysträning i en timme [blush] Det var najs [y][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta fys eller styrketräning [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ställ upp en massa hinder sen låt dem springa som idioter! [bigcheers]


   
SvaraCitera